Předem se omlouvám za krkolomný název tématu, ale chtěla bych vám dát prostor vyjádřit se k metodám, trendům, výchově a vzdělávání v dnešních školách. Sama mám s dnešním trendem vzdělávání na základních s středních školách problém a zajímalo by mě, co si o dnešních školách myslíte vy.

já bych uvítala uniformy pro děti, odpadly by starosti s tím, co si kdo obleče, v čem se chodí a nechodí, že nemá tenisky Replay apod. To bych si přála.

zbytek je dost težké soudit, ideální stav to bohužel není, ale asi taky nikdy nebude.

Cituji Alca: Potom mi vadily hodiny dějepisu - nikdy jsme se pořádně nedostali k novodobým dějinám, nebyl na to čas, což mě mrzí, protože moderní dějiny (dějiny 20.století) jsou ty, které nás nejvíce ovlivňují. Ale místo toho, aby se tato etapa učila, se nimrá v pravěku a středověku

Naprosto souhlasím. Z 20.století vím houby

Alca
jo, taky mi na ekonomce přišla dost zbytečná fyzika

školství by chtělo hlavně "ustálit" protože je obrovský rozdíl ve školách a co děti naučí. Není gympl jako gympl a podobně. Uniformy bych tak uvítala,protože rozdíli mezi dětma jsou větší a větší,bohužel ty sociálně slabší jsou často šikanovány ,terčem posměchu atd. Já obdivuju učitelky,že mají nervy a trpělivost s dětmi. Mobily jsou taky pro školy zlo,při hodinách apod.

Alca
každej má buňky na něco jinýho, to je jasný. Mně ani matika nešla. zase ty humnitní předměty jak po másle. nicméně to jsme off topic.

Mně je dost prosti srsti trend dnešního, teď mám na mysli základního školství, kde se dětem servíruje projektové vyučování, škola hrou, integrace dětí s papíry na všechno, práva a téměř žádné povinnosti. Myslím, že dětem poskytujeme medvědí službu a do života přijdou vybavené sebevědomím na to, že vědí, kde si jaké informace vyhledat a jak se k nim dospělý má chovat.

Cituji Alca: V takovém tom klasickém smyslu - že se vyžaduje biflování aj., nebo nějaký jiný?

Kéž by biflování Kéž by zmíněné uniformy, kéž by povinnosti.

Vláďa
máš pocit, že je to až moc liberální? Že děti nemají respekt to vím už dýl, budu se snažit, aby dcera chápala paní učitelku jako formát, od kterýho se má učit, jenže člověk nikdy neví, jakej učitel na té škole bude.
Ano, brala bych aby to bylo tak nějak jako za mě, kdy se člověk chvílema i bál jít do školy, protože něco neuměl. Nicméně docela dost těch nabiflovanejch věcí mi v hlavě zůstalo, smysl to v určitých předmětech má.

Tak se taky připojím jako zainteresovaný pozorovatel. Je mi 18 let a chodím na osmileté všeobecné gymnázium v Ostravě. Učení máme někdy tolik že ani nespíme a pak to jistí termosky s kávou, ale není to tak na všech gymnáziích, jak ze zkušenosti a doslechu vím. A já se bez vyznamenání neobejdu, takže makám ještě víc. Má třída prostě narazila určitou kombinaci profesorů (učitelů, nejsou profesoři), která nám dává zabrat. Ale jsem za to i ráda, mám perfektní všeobecný přehled a myslím, že mi to hodně pomůže na vysoké škole, budu se umět učit. A teď k tomu co mě v tomhle státě neuvařitelně štve - STÁTNÍ MATURITA. Jsem první ročník, který ji má podstoupit. Nevíme o tom skoro vůbec nic, profesoři nejsou připraveni, neni připravený nikdo a ani se ještě neví jestli na 100% bude. Což mi přijde vůči studentům velmi nezodpovědné. Neustále se čeká ně nějakou vyhlášku, která jasně stanoví podmínky státní maturity a vyhláška stále nepřichází a na státní maturitu bych se měla přichlásit už v říjnu. Nevím co se učit, jak se připravovat, učitelé neví co s námi probírat, takže jedeme klasicky jako všechny ostatní roky.

Cituji Miabella: máš pocit, že je to až moc liberální?

Naprosto. Opravdu ten trend je takový, aby byly ve škole děti spokojené a to, aby byly fakt dobré, na to se poněkud zapomnělo. Vlastně na spoustu dětí není bič. Já učím angličtinu a přes samé projekty, které se prostě po školách chtějí, téměř neučím. Občas na svá školní léta s láskou vzpomínám.
Za rok mi půjde holka do školy a já marně sháním takovou, kde by děti zůstávaly v lavicích, neběhaly po třídě a půl školního roku nestrávily ve skupinkách při vytváření projektů.

Cituji ivovyto: Učení máme někdy tolik že ani nespíme a pak to jistí termosky s kávou, ale není to tak na všech gymnáziích, jak ze zkušenosti a doslechu vím. A já se bez vyznamenání neobejdu, takže makám ještě víc. Má třída prostě narazila určitou kombinaci profesorů (učitelů, nejsou profesoři), která nám dává zabrat. Ale jsem za to i ráda, mám perfektní všeobecný přehled a myslím, že mi to hodně pomůže na vysoké škole, budu se umět učit.

Tak tomu tleskám, kéž by to takhle bylo všude.

k projektovému vyučování: nejdříve je třeba aby žáci znali fakta, pak mohou dělat různé projekty..To že udělají projekt na téma skleníkové plyny a nevědí nic o uhlovodících a pod. je celkem k ničemu..navíc tím během ohromného času který ve výuce není udělají jen nepartnoučást toho co je třeba probrat, takže projekty ano, ale spíše jako činnost navíc než jako prostředek k učení. (možná tak v jazycích tam je prostor pro hraní a dodělávat ve výtvarných výchovách, informatice...).
s dějepisem plně souhlasím, došli jsme pořádně asi do roku 1950 a pak během pár hodin(snad dvou týdnů jsme dodělali zbytek).fyzika na ekonomce je opravdu trochu zbytečná, to už by tam mohli mít chemii, biolu..

Cituji Alca: Mimochodem - jakákoliv školská reforma která začne dole - tj.na základních školách - nemá smysl. Gymply ze svých požadavků neustoupí a tak budou stejně základky nucené učit víceméně jako dosud. Gymply změnit také nemá cenu, protože vysoké školy ze svých požadavků neustoupí - takže reforma stejně půjde do "kelu"

Přesně tak to je. Mezi základní školou a střední je obrovský propad a já si neumím představit, jak dítě po dnešní základní škole (nový ŠVP začal fungovat v prvních a v šestých třídách vloni) zvádá učivo na střední, která zůstala reformou nedotčena a kde nikdo na hraní a projektování nemá čas, protože musí žáky připravit k maturitě, o které se ani zdaleka neví, jakou bude mít vlastně ve finále podobu.

ivovyto
k těm profesorům: středoškolský učitel na gymnáziu má právo na oslovení středoškolský profesor, což není profesor jako takový, ale tento název je správný a studenti se často brání aniž by věděli, že jde o středoškolského profesora.
Jinak státní maturity se neboj, měla jsem jí mít už i já v roce 2005 a to nám to říkali už když jsem byla v primě, ale to se pořád odsouvá.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené