Ahoj všichni,
zajímalo by mě jakékoli info a zkušenosti o oboru divadelní kritika a teorie na pražské DAMU. Od (hlavně)přijímaček po obtížnost a časovou náročnost studia samotného. Děkuji moc

Ahoj, studuju příbuzný obor (divadelní vědu na fildě), ale na kritice na DAMU mám dost přátel, pokud budeš chtít, můžu ti na ně poslat do zpráv fcb kontakt. Ale co tak mám informace, ani přijímačky, ani samotné studium není žádný problém. Co se týká časové náročnosti, tak ta je u těhle oborů samozřejmě vyšší v rámci toho, že člověk prostě tou školou a oborem "žije"

A ty ses jak k tomu dostala? Já teprve nedávno byla okouzlena divadelním světem a na to, abych byla herečka, si už nevěřím tak jsem si říkala, že tohle aspoň zní dobře. Píšeš někam do novin nebo se nějak mimo školu angažuješ? Jak často chodíš do divadla? )

Hlavně by mě zajímalo, jak je to s docházkou (absencí), protože už jednu VŠ studuji, musela bych to nějak sladit

no já studuju ještě teorii kultury a chtěla jsem další obor. Tak sjem to zkusila dělala jsem 14 let balet, ale na hamu na taneční vědu se mi nechtělo, přijde mi to příliš omezené. Tak jsem šla sem, v tu dobu jsem pracovala jako uvaděčka na zábradlí. ale mezi divadelní vědou na FF CUNI a DAMU je rozdíl, mi jdeme více do historie, ale i filosofie divadla, bádáme v archivech, ale zároveň studujeme i divadla v odlišných kulturách a tak, ale i postavení divadla v naší kultuře. Přednášky se - až na ten povinný základ - vypisují každý rok jiné. (loni jsme například měli dílnu japonské frašky kjógen, letos bylo zajímavé připravovat mezinárodní konferenci Havel na scéně). jak to mají přesně na damu, to nevím. Ale co jsem znala lidi odtatud, většina se pak snažila vrhnout na dramaturgii nebo produkci, kdo by se věnoval přímo kritice nebo teorii to moc neznám, takže nevím, z jakého to je důvodu.
Jinak já tím, že studuju dvě školy, tak se zatím moc odvázat nemůžu, ale aspoň, když vyjde příležitost, tak si napíšu nějakou tu recenzi ale také se od nás spousta lidí věnuje kromě kritiky (jeden můj spolužák je považován za jenoho z nejlepších mladých kritiků) i právě dramaturgii, produkci a dalším oblastem divadelního světa

Jéé DNz mám ráda, pracovala jsi tam ještě za starého vedení? A jaký byl pohovor u přijímaček..co se ptali...

Jojo, skončila jsem, když končila Doubravka hodně se mě ptali na uvedenou literaturu, na mé oblíbené divadlo, případně na to, co bylo spjaté s předloženými pracemi. Měla jsem tam nějakém cimrmanovské hry, takže chtěli vědět, co vím o tom divadle (kdo ho původně založil a tak), pak tuším na antická dramata, jaká znám a tak... měla jsem tam uvedené něco o tom baletu, takže se pak řeč stočila k tomu a to včetně mých názorů na současné vedení ND a situaci okolo spojování se SOP... musím říct, že to mě docela zachránilo, v těch ostatních věcech jsem plavala.
Jinak přijde mi docela humorné, že co znám lidi, kteří se hlásili jak k nám, tak na damu, tak nikdo se nedostal na obě školy - buď je přijali na damu, ale těsně to nedali k nám, anebo naopak. Mězi těma školama je lehká řevnivost, protože se jedná o obory sice podobné, ale v mnohém taky odlišné, a každý je přesvědčený, že zrovna to "jeho" je správné

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!