Ahojte,
ráda bych se zeptala jestli přibírání při léčbě štítné žlázy /snížená funkce/ znamená, že tělo má nadbytek hormonu štítné žlázy a nebo nedostatek?
Cca před 3 měsíci mi zvýšili dávkování Letroxu a já posledních 14 dní zaznamenávám neustálý hlad a přibývání na váze.
Může to být tím, že tělo má nadbytek hormonu?
Díky za odpovědi

arrow
profile_image
imoen
od 22. 8. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

po letroxu se myslím hubne. žere ho náš pes (ehm, pardon) a zdá se mi, že to vet říkal...

a letrox se užívá při nedostatku.

arrow
profile_image
imoen
od 22. 8. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

aha, promiň, špatně jsem si přečetla tvou otázku. čím je způsobeno přibírání, nevím ale logicky bych řekla, že možná předávkováním. náš pes měl z předávkování velké zažívací problémy

Reaguji na imoen:

Cituji imoen: z předávkování velké zažívací problémy

.
Tak já zažívací problémy(zatím) nemám, ale děkuji za názor .
Ty kila jedou nahoru jako blázen a hlad mám nesutečný... najím se (hlavní jídlo-maso) a za hodinu a půl mám zase hlad, jako kdybych nic nejedla...

arrow
profile_image
Luiza
od 16. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

zjednodušeně, laicky: při nedostatku hormonů štítné žlázy se tloustne, při nadbytku se hubne

Cituji Luiza: jednodušeně, laicky: při nedostatku hormonů štítné žlázy se tloustne, při nadbytku se hubne

Ne-e. Kdyby tloustla při nedostatku, tak by nesměla brát hormony, ona má hlad v důsledku zvýšení davky léků, tudíž má pravděpodobně nadbytek..

Cituji Petrolejkaa: jestli přibírání při léčbě štítné žlázy /snížená funkce/ znamená, že tělo má nadbytek hormonu štítné žlázy a nebo nedostatek?

Při snížené funkci je hormonů méně, tudíž tělo má nedostantek a hubneš, proto ty máš nasazený lék s hormony(abys za chvíli nevážilo 30kilo i s postelí), doposud bylo vše ok, ale jak ti zvýšili dávku, máš pořád hlad, protože máš pravděpodobně vyšší dávku hormonů než si tělo samo vytvoří, když je štítná žláza v pořádku..

moje ségra měla zvýšenou funkci štítné žlázy. když se ještě neléčila tak hrozně hubnula a pak když jí nacpali prášky tak zase hrozně přibrala. Určitě se na to zeptej doktora.

arrow
profile_image
MadGirlNancy
od 15. 4. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

wovel, píšeš to přesně naopak - při NEDOSTATKU hormonu, hypotyreoze, se tloustne, tělo je zpomalené, unavené... a při NADBYTKU hormonu, hypertyreoze, se hubne, tělo je zrychlené, trpíš prújmem, nervozitou, vnitřním třesem... - velmi laicky řečeno...

Sama mám hypotyreozu, jím 100 euthyroxu denně.

Zakladatelko, obávám se, že za tvou chuť k jídlu může něco jiného...pokud máš štítnou žlázu dobře kompenzovanou, není důvod tloustnout...

arrow
profile_image
MadGirlNancy
od 15. 4. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Petrolejko, pokud máš hypotyreozu, tak hormonu máš málo, ale spíš než chuť k jídlu bys měla tyto příznaky:
Zprvu, se onemocnění vyvíjí většinou pozvolně a potíže jsou jen málo charakteristické (únava, zácpa, suchá kůže) a do určité míry, jsou dány i aktuálním zdravotním stavem a věkem pacienta.
Pokud je choroba plně rozvinutá, objeví se i další příznaky a vznikne typický obraz hypotyreózy.
Nedostatek hormonů štítné žlázy, způsobuje sníženou spotřebu kyslíku, což má za následek i celkové zpomalení organismu. Nemocný je unavený, spavý, pohybuje se pomalu a rychle se vyčerpá. Trpí zimomřivostí, často si stěžuje, že je mu chladno, chodí hodně oblečen a vyžaduje teplé prostředí.
Zpomaluje se i metabolismus a peristaltika (pohyb) střev, mnohdy tedy bývá přítomna i zácpa a v těžších případech, až neprůchodnost střevní a vznik megacolonu (rozšíření střeva). Pacienti mohou přibírat na váze a to hlavně díky tomu, že jejich organismus zadržuje tekutiny, které se hromadí, hlavně v dolní oblasti končetin a způsobují tuhé prosáknutí kůže (myxedém). Reflex achillovy šlachy je silně zpomalen.
Hypotyreóza se projevuje i velmi suchou, olupující se pokožkou, která může mít i nažloutlý odstín. Nehty jsou roztřepené, ztluštělé, ale i přesto lomivé a rostou velmi pomalu, stejně jako vlasy, vousy a ochlupení. Pacient si často všimne, že se holí méně, než je u něj obvyklé. Nemocnému, ve větší míře, vypadávají vlasy a později, v některých případech, může dojít až k alopecii (plešatosti) a i vypadávání obočí, ze zevní strany tváře.
U pacienta, mnohdy dochází, k zhrubnutí hlasu a chrapotu. Jazyk bývá vyhlazený a zvětšený (makroglosie), což brání i správné výslovnosti.
Změny se bohužel projevují i na obličeji. Tvář je tuhá, odulá a nažloutlá. Oči mají prosáklá, až oteklá víčka.
Pacient často pociťuje silné, krátkodobé, ale opakované bušení srdce (palpitace), má výrazně pomalejší pulz a vysoký krevní tlak (hypertenze).
Ženy mívají poruchy menstruačního cyklu- méně častá menstruace (oligomenorea), vymizení menstruace (amenorea), prodloužená a silná menstruace (menoragie) nebo cykly, v jejichž průběhu nedochází k uvolnění vajíčka (anovulační cykly). Bohužel ve vážnějších případech je žena neschopna donosit a porodit životaschopné dítě (ifertilita).

Výše popsané změny a to zvláště ty estetické, nemají na psychiku pacienta kladný dopad a tito nemocní, ještě k tomu mnohdy trpí depresivními syndromy.
Je třeba upozornit, že toto onemocnění probíhá pomalu a z počátku nemá tak výrazné projevy, proto si jich nemocný často všimne až v pozdějším stadiu.

Převzala jsem to z Vitalionu, je to dobře popsáno

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

Nedostatečná funkce štítné žlázy znamená nadbytek TSH hormonu a přibírá se. Ale je to hodně individuální, já měřím 173/56kg a TSH jsem měla asi 3 roky na hodnotě 6,33 (norma je asi 4).

arrow
profile_image
MadGirlNancy
od 15. 4. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

giggliku, to máš pravdu, jde o nadbytek TSH, já ale mluvím o nedostatku tyroxinu - fT4, ten který se dodává v těch tabletách...

arrow
profile_image
viky16
od 24. 4. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji wovel: Při snížené funkci je hormonů méně, tudíž tělo má nedostantek a hubneš, proto ty máš nasazený lék s hormony(abys za chvíli nevážilo 30kilo i s postelí), doposud bylo vše ok, ale jak ti zvýšili dávku, máš pořád hlad, protože máš pravděpodobně vyšší dávku hormonů než si tělo samo vytvoří, když je štítná žláza v pořádku..

Napsala jsi to úplně obráceně.Se štítnou žlázou se léčím mám hypertyreozu a hubnu,nemůžu nabrat.

arrow
profile_image
Luiza
od 16. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji wovel: Ne-e. Kdyby tloustla při nedostatku, tak by nesměla brát hormony, ona má hlad v důsledku zvýšení davky léků, tudíž má pravděpodobně nadbytek..

Tohle je opravdu nesmysl.

Reaguji na Petrolejkaa:
Souvislost se zvýšením dávky Letroxu bych tady neviděla. Přibírání bude z jiného důvodu - každopádně u ženy ve fertilním věku je vždy třeba myslet na těhotenství.

Učený z nebe nespadl ne?! Je to dýl, co jsem ze školy, tak jsem to spletla a neověřila si své tvrzení na netu.

arrow
profile_image
Luiza
od 16. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na wovel:
Splést se může určitě každý. Lepší je se ale vyjadřovat k věcem, o kterých něco víš.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené