arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

Ahoj Byla jsem na dovolené na Rhodosu, v neděli v noci jsme měli letět domů, po asi 5 hodinách cestování autobusem a čekáním nám bylo sděleno, že udělali bohužel chybu a zabookovali víc letenek než je míst v letadle, takže 11 lidí nemohlo odletět domů. Zajistili nám hotel, do kterého jsme se dostali až ve 3 ráno a v 7 ráno jsme museli jet do přístavu a lodí 4 hodiny na ostrov Kos a v 8 večer z letiště do Prahy. Řekli nám, že je to velká chyba, že se omlouvají a každý dostane odškodné v Praze minimálně 250 euro na osobu. Bohužel v Praze o ničem neví, takže netuším co teď. Určitě to nechci nechat jen tak, máme kvůli tomu náklady, dost provoláno, zařizování nového odvozu z letiště, nepřítomnost v práci a to nepočítám to otravné cestování z místa na místo Nevíte, na co bych měla mít v tomto případě nárok, když to celé zavinila společnost Travel service( smart wings)? A kde se dožadovat odškodného?

arrow
profile_image
debbie
od 21. 2. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Zdravím,
dle ustanovení cestovní smlouvy občanského zákoníku uzavírá zákazník tuto smlouvu pouze s CK. Přestože zde vystupuje více stran (dopravce - Travel Service, hotel,..) - zákazník je ve vztahu pouze k CK a vše tedy požaduje po ní. Nikoliv po dopravci !
CK porušila smlouvu, náhrady tedy musíš uplatnit u ní. Konkrétně tuto situaci řeší Nařízení Evropského parlamentu a Rady Evropské Unie č. 261/2004/ES, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.
Takže načíst, na co/kolik máš nárok a požadovat po cestovce. Ta by se rozhodně vzpírat neměla

arrow
profile_image
Jannnie
od 26. 10. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na aneet_: Doporučím sepsat oficiální stížnost a popsat všechny události. Z Travel servisu/Smartwings se Vám na to musí do 30ti dnů vyjádřit. Máte nárok i na proplacení telefonních hovorů / nech si udělat výpis telefonních hovorů /.Pokud jste si museli sami platit dopravu z/na letiště a máš od toho účet - tak opět schovat a předložit při vyřízování reklamace. Na odškodnění nárok rozhodně máte - kvůli denied boardingu jste neodletěli ten samý den jak bylo potvrzeno a tím pádem dle vyhlášky EC 261/2004 nárok máte. Konkrétní částka závisí na vzdálenosti / počet letových mil RHO-PRG / a také délce zpoždění tj. kdy jste přiletěli do Prahy. Ještě také záleží na tom, zda jste to měli zakoupeno jako zájezd nebo jako samostatnou letenku. Pokud jako zájezd tak bych se obrátila přímo na CK, pokud samostatnou letenku se Smartwings - je nutné se obrátit přímo na dopravce. Ještě mrkni do smlouvy - pokud se jednalo o zájezd, co je tam uvedeno ohledně dopravy.

arrow
profile_image
smarny mojeid
od 28. 6. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Reaguji na aneet_: Všechny problémy je potřeba řešit ihned na místě s kontaktní osobou, takhle zpětně se to špatně dokazuje. Nicméně alespoň zajistili ubytování, ovšem jejich povinností není hledat nejbližší ubytování, bohužel.

Cituji aneet_: A kde se dožadovat odškodného?

Cituji aneet_: Bohužel v Praze o ničem neví, takže netuším co teď.

Na to se neohlížej. Ty máš letenky a společnost ať si to kouká zjistit pořádně a zajímat se. Nenechat se hlavně. Takže zavolej do té společnosti, ideálně byhc tam zašla osobně, a chtěla slyšet vysvětlení a jak se to bude řešit. Nenech se zlomit nějakým :momentálně tu není atd. - tlač ČOIkou, oháněj se obč. a obch. zákoníkem a nazdar. Ať zavolají na Rhodos a sami si to ověří a určitě nebudeš sama, pokud vás bylo víc.

arrow
profile_image
Jannnie
od 26. 10. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na smarny: Denied boarding se dokázat zpětně dá, těžko jí na místě bude nějaká kontaktní osoba řešit peníze, na které má nárok. Většinou je tam zástupce dané CK a ten těžko bude něco proplácet. Takže určitě je lepší to řešit s chladnou hlavou až bude mít shromážděné veškeré podklady,které k vyřešení stížnosti potřebuje. ČOI v tomto případě není nic platná, je nutné sepsat oficiální stížnost a oni se k tomu musí dle českého zákona do 30ti dnů vyjádřit. Pokud Aneet uvádí,že jim na Rhodosu řekli,že byli překnihovaní, je to jasné a odškodné by neměl být problém dostat zpět.

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

No právě tohle je složitá situace.. vše zavinili pracovnicí letecké společnosti a jejich rezervační systém, takže cestovka za tohle nemůže a řekli nám, že to máme požadovat od smart wings. Ještě nám v Řecku několikrát potvrzovali, že až přiletíme u stánku travel servisu nám bude vyplacena částka. Jenže nějaká mladá slečinka u okýnka o půlnoci nevěděla vůbec o co go takže jsme prostě odjeli domu a budeme tam volat. Snad ze zachovají férově, neřeknu kdyby se to stalo kvůli počasí nebo závadě na letadle, ale tohle je moc.
btw: jinak vše nám v Řecku zajistili, taxi atd, dokonce 5ti hvězdičkový hotel, jenže bohužel jen na 3 hodiny sami jsme si museli koupit jen panáky, protože ty byly opravdu potřeba
Já nejsem člověk, který si nechá něco líbit, takže pokud se k tomu Travel servis nepostaví čelem, tak se budou muset udělat další kroky.

arrow
profile_image
debbie
od 21. 2. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji aneet_: vše zavinili pracovnicí letecké společnosti a jejich rezervační systém, takže cestovka za tohle nemůže a řekli nám, že to máme požadovat od smart wings.

Jak jsem psala, a za tím si stojím, ty jsi smluvní strana s CK, Smart Wings Ti nic vyplácet nebude. Pokud Tě cestovka odkázala na dopravce, je to BLBOST !
Musíš to požadovat po tom, s kým máš uzavřenou cestovní smlouvu. To je platné právo. Cestovka Ti to musí vyplatit - jak už jsem psala dle evr. nařízení výše a je pak už jen její věc, jak to od Smart Wings vymůže ona.

arrow
profile_image
Jannnie
od 26. 10. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na aneet_: Já osobně si myslím,že tohle by se mělo řešit s dopravcem. CK není majitelem ani provozovatelem letecké přepravy a ve smlouvě ohledně toho určitě něco bude. Ještě se do ní podívej. CK je v tomto případě jen prostředník. CK přece nemůže za to,že si Smartwings nebo Travel service prodal víc míst než byla skutečná kapacita. Dle mého to nebude problém, nedivím se,že slečna v Praze o tom případu nic nevěděla,ale na reklamacích o tom určitě budou schopni zjistit víc informací a budou Tě informovat o Tvých právech. Takže jim napiš nebo zavolej. Dle mého je písemná forma lepší, budeš mít poté podklady pro to,že jsi s nimi komunikovala a jejich případnou odpověď. Telefon Ti bohužel nic nezajistí. Na webu mají i kontaktní formulář,kde můžeš konkrétně specifikovat svou stížnost.

arrow
profile_image
Emma_Belle
od 27. 10. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Pravdu má Debbie - máš cestovní smlouvu? v ní přílohu zákona 159/99 Sb. ? kupovala jsi balíček služeb - tzn. package obsahují ubytování, dopravu a stravování? pak není o čem debatovat - řeš to s CK, ona má smlouvu s dopravcem a ona ti musí nahradit odškodné, které pak na dorpavci bude vymáhat.
Bohužel si myslím, že se měl na místě s delegátem sepsat minimálně reklamační list - víš jak, dnes je vše nutné mít podloženou na papíru.

arrow
profile_image
Emma_Belle
od 27. 10. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Cituji Jannnie: CK přece nemůže za to,že si Smartwings nebo Travel service prodal víc míst než byla skutečná kapacita.

jsem z oboru letectví a bohužel musím konstatovat, že toto se děje úplně běžně - naknihuje se víc míst v letadle, než je k dispozici a pak se spoléhá, že buďto někdo dobrovolně (s kompenzací) poletí dalším nebo jiným spojem, nebo poletí méně lidí (plné letadlo, ale ne všichni kdo měli letenku).
Je to z důvodu, aby letecké společnosti neztrácely na ziscích při neobsazenosti letu.

arrow
profile_image
marketahr
od 17. 3. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji aneet_: No právě tohle je složitá situace.. vše zavinili pracovnicí letecké společnosti a jejich rezervační systém, takže cestovka za tohle nemůže

Ano, je možné, že cestovka za to nemůže, ale to cestovka měla uzavřenou smlouvu s travel service, tak ať si to řeší! Anebo ty jsi snad měla s travel service smlouvu?

Koupila jsem cca 3 roky zpátky u CK Vítkovice zájezd last minute pro dceru letecky do Černé Hory. Jako na potvoru poslední den pobytu a odletu do ČR zkrachovala SkyEurope, se kterou měla CK Vítkovice smlouvu.

Cestovka se solidně postarala o jiný odlet cestujicím s jinou společností ( pochopitelně na své náklady) nicméně dcera musela odjet na jiné letiště, zkrátit si o půl dne pobyt atd atd.

Samozřejmě mě to nezajímalo, cestovce jsem sice poděkovala za zajištění náhradních letenek a vše okolo toho, nicméně jsem chtěla náhradu za ztracený půlden pobytu, noční cestování na jiné letiště apod

Cestovka se mi omluvila a náhradu mi poslala - samozřejmě! Byl to výhradně její problém s kým měla uzavřenou smlouvu na letenky.

Mně je divné, že píšeš, že jste si toho hodně museli vyřizovat sami a v Praze u cestovky to ani nikdo nevěděl ..(?) Jak to, že u toho nebyli pracovníci cestovky, kteří by to komplet zařizovali anebo vám alespoň pomáhali? Jak to, že to ani nevědí? To je hrozně divný

arrow
profile_image
marketahr
od 17. 3. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji Jannnie: těžko jí na místě bude nějaká kontaktní osoba řešit peníze, na které má nárok. Většinou je tam zástupce dané CK a ten těžko bude něco proplácet. Takže určitě je lepší to řešit s chladnou hlavou až bude mít shromážděné veškeré podklady,které k vyřešení stížnosti potřebuje. ČOI v tomto případě není nic platná, je nutné sepsat oficiální stížnost a oni se k tomu musí dle českého zákona do 30ti dnů vyjádřit. Pokud Aneet uvádí,že jim na Rhodosu řekli,že byli překnihovaní, je to jasné a odškodné by neměl být problém dostat zpět.

Taky si myslím. Těžko bude někdo na místě vytahovat z peněženky eura. Tohle je ale docela jasný případ, nevím, proč do toho tahat " čojku", stačí sepsat reklamaci CESTOVCE a neměl by být problém dostat do 30 kladné vyřízení stížnosti ( a finanční kompenzaci ) - pochopitelně od cestovky, ta si to dále musí řešit s travel service sama.

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

Ráno jsem tam volala a vše zařizuje pouze Travel servis, takže cestovka s tím nemá nic společného. Docela překvapili a pošlou nám na účet 500 euro/osobu a nedělají žádné problémy Nejprve nám řekli, že poletíme až za 2 dny, pak to rychle změnilo na tu plavbu na Kos a už vím pročjinak by nám museli zaplatit 1000 euro/ osobu. Tak aspoň tohle. Letěli jsme v partě 30 lidí a 7 z nás se nedostalo do letadla, takže si dokážete představit, jaký špatný myšlenky všichni měli, že to je znamení , a že se něco určitě stane. Vše nakonec ok a to odškodné docela potěšilo

arrow
profile_image
marketahr
od 17. 3. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Reaguji na aneet_:

Tak to je dobře dopadlo I když to fakt nechápu, jak je možné, že s tím cestovka nemá nic společné...ale jestli jsi dostala cca 13 000 Kč na osobu, tak to je slušný, to by se mi skoro líbilo, že bych se nedostala do letadla a jela bych si ještě z Rhodosu lodí na Kos

No chápu, že to nebyla v tu chvíli asi nějaká zábava, ale 13 000 kč k poměru ceny zájezdu je ale asi velmi solidní, ne?

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na marketahr: na jednu stranu je to super. Ani jsem tolik nečekala, ale vrátilo se nám aspoň kapesné, co jsme utratili+ něco víc ikdyž opravdu mi v tu chvíli na letišti bylo jedno, jestli dostanu nějaký peníze nebo ne, chtěla jsem hlavně domu Ale musím pozitivně hodnotit přístup Travel servis postarali se o vše, ubytování, jídlo, dopravu + s odškodným nedělali problémy.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené