uservoice1

UserVoice

aneb hlas uživatele

Máme jednodenní zkušenosti s používáním služby UserVoice, kam můžete psát své návrhy na zlepšení Omlazení a Glorie. Následující řádky jsou doporučením jak nejlépe UserVoice používat, abychom dosáhli společného cíle: zlepšení Omlazení a zlepšení Glorie.

Proč vlastně a proč právě teď

Sami máme hodně vlastních nápadů na zlepšení jak Omlazení tak Glorie, že nám nestačí kapacity ani finance na jejich realizaci, tak proč přicházíme s UserVoice, který nám asi přidělá další práci, právě nyní?

Máte jen deset hlasů

Počítejte s tím hned od začátku. Jakmile založíte vlastní návrh, hned o jeden svůj hlas přijdete. Nebo také o tři. Můžete se i zpětně rozhodnout, že některému svému návrhu dáte maximální počet hlasů, tedy tři. Šetřete jimi. Je možné, že za týden se tu objeví nějaký úžasný nápad, který ráda podpoříte. Vracejte se tedy na stránku s návrhy a dívejte se, co zajímavého se tu objevilo.

Jeden návrh znamená jeden návrh. Jeden návrh neznamená pět návrhů.

Aby výše popsané šetření s hlasy mohlo fungovat, nesmíte do jednoho návrhu napsat pět různých návrhů. Ano, to už se stalo. Takový “návrh” neschválíme, vůbec se ostatním nezobrazí.

Než napíšete svůj návrh, prohlédněte si návrhy ostatních

Jednak se vám zobrazují v levé části formuláře během zadávání návrhu, jednak je všechny uvidíte na stránce s návrhy. Odkaz na tuto stránku je bohužel dosti nevýrazný, ve formuláři je to šedý text “procházet nápady->” v levé horní části. Viz obrázek vparvo. Pokud někdo jiný navrhl to, co i vám leží na srdci, nový návrh nepište, jen své hlasy rozdělte k návrhům, které vás nejvíce zaujaly a jejich realizaci si nejvíce přejete. Pro jistotu odkaz:
http://omlazeni.uservoice.com/forums/144894-omlazen-cz

Hlúposti ne

Každý návrh prochází schvalovacím procesem. Ještě před zveřejněním! (Proto nečekejte, že něco napíšete a hned to na stránce UserVoice uvidíte). Hlúposti (jak říká můj syn ovlivněný slováckým dialektem babičky) však neprojdou. Ukřivděný výkřik ohledně smazaného životně důležitého tématu je hlúpost, agresivní stížnost na množství reklamy je taky hlúpost.  Na hlúposti je škoda vašich hlasů. Jinak ale projde prakticky všechno, v této první fázi vaše návrhy nijak nehodnotíme. A pokud je nám něco nejasné, zeptáme se v komentáři.

Proč registrace

Zejména proto, abyste měli možnost své návrhy obhájit, či lépe vysvětlit. Komentář k vámi zadanému návrhu se k vám totiž vždy nějak dostane, ať už přes mail či Facebook (Google plus asi nepoužíváte…?).

Podvody?

Všechno jde podfouknout, ale UserVoice má celkem propracovaný systém odhalovaní podvodů. To, co na Omlazeni stále děláme ručně, umí UserVoice automaticky. I když… Toto je vlastně nadbytečný odstavec, protože slušní lidé nepodvádějí a ti ostatní si stejně nedají říct a zkusí to.

Čeština v plenkách

uservoice2

Svoji pozornost zaměřte na pravý spodní roh.

Český překlad uživatelského rozhraní není dobrý. No, v některých případech je úplně strašný. Ve formuláři pro odeslání návrhu je vlevo nahoře napsáno “Zpětná vazba”, méně matoucí by však bylo “Vaše návrhy”. Jsou pomíchané termíny “nápad” a “návrh”, rozumnější by bylo používat jen jeden z nich. Perlička visí na vlastní stránce se seznamem návrhů, kde vpravo nahoře vidíte například “8 hlasování doleva”. Správně by tam mělo být “Zbývá vám 8 hlasů”. Napsali jsme hochům do slunné Kalifornie, aby s tím něco provedli (včetně konkrétních návrhů), tak uvidíme.

Proč se na UserVoice vracet

Nejen, že tu můžete objevit návrhy, které si zaslouží váš hlas či hlasy, ale také budete moci postupně sledovat jak se mění statut těch návrhů, se kterými se rozhodneme něco dělat.  Každý návrh je buď otevřený nebo uzavřený. Otevřený buď zkoumáme, plánujeme, nebo jsme na něm začali pracovat. Uzavřený je pak buď hotový (tedy implementovaný na Omlazení nebo Glorii)  nebo odmítnutý. U každého odmítnutí uvedeme důvody.

Nebude to tu navždy

UserVoice nás stojí 99 dolarů za měsíc. Celý rok ho tu tedy asi nenecháme, osobně to vidím tak na měsíc či dva a pak možná znovu za půl roku, nebo prostě ve chvíli, kdy nám dojdou nápady na zlepšování. A nebo vyhrajeme ve Sportce.

Tož, neváhejte!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>