arrow
profile_image
Didli
od 8. 5. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Potřebovala bych poradit, jak postupovat při odškodném za zrušený/zpožděný let.

Manžel odletěl s British Airways do Melbourne. Let probíhal: Praha-Londýn-Singapore-Melbourne.

V Singapore trávili nejdřív 4hod. v letadle, protože zjistili závadu na letadle a snažili se jí odstranit. To se nestalo a všichni cestující šli do hotelu.
Ze Singaporu odletěli až za 24hod. po původním odletu.
Jejich let byl na stránkách BA psaný jako že doletěli na čas, na stránkách v Singapore a Melbourne bylo psáno, že let je zrušen.

Jim bylo řečeno, že let byl jen zpožděn kvůli technické závadě. Když konečně o den déle ze Singaporu odlétali, tak let měl stejné číslo jen s D (delayed)

Jelikož měl manžel den zpoždění, tak mu to přineslo značné komplikace a na letišti nic neřešil, každopádně pořád je v Austrálii a stejnou přepravní společností poletí zpět i když nejspíš ze Sydney.

Na netu jsem si našla, že by měl mít nárok na odškodné 600 EUR a že se dá reklamace vyřídit do 60dnů. Někdo mi zase tvrdí, že to měl řešit ihned na místě a pokud se jedná o technickou závadu, tak na to se odškodnění nevztahuje.

Nevíte někdo co s tím, jak situaci s reklamací a odškodněním řešit?

Musí se podívat do podmínek dané letecké společnosti. Nebo si zkontrolovat cestovní pojištění, já mám v rámci cestovního pojištění odškodnění za let zpožděný více jak 7 hodin, takže ať si zkontroluje co je v rámci jeho pojištění nebo to musí řešit přímo s danou leteckou společností, může si předtím přečíst podmínky na internetu, kde by to mělo být vše uvedeno.

Je to tak, jak píše berkly. Je potřeba vždy pročíst podmínky té které společnosti.

Jinak s BA už víckrát neletím. Nebyla jsem spokojená. Kromě dalších věcí jsme měli také technickou závadu. Nicméně obávám se, že na technické závady odškodnění neplatí, protože oni zpozdí let pro bezpečnost cestujících. Pokud tedy neměl manžel pojištění, které by se týkalo i závad.

arrow
profile_image
Didli
od 8. 5. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na berkly:
Reaguji na mishka999:

díky, vyřizuji to za něj, protože nestíhá a jen co se vrátí do ČR, tak zase letí na druhý konec světa. Přepravní podmínky nemůžu najít (ang. není moje hobby), ale spojila jsem se s BA ČR a ty mi poslali nějaký formulář pro uplatnění kompenzace.

Cituji mishka999: Jinak s BA už víckrát neletím

myslím, že on už taky ne. Letěl s nimi poprvé, jinak vždy s Lufthansou, a nikdy se mu nic podobného nestalo.

Cituji mishka999: Nicméně obávám se, že na technické závady odškodnění neplatí, protože oni zpozdí let pro bezpečnost cestujících.

to mi teď manžel taky psal, že jim toto bylo sděleno

Takže z toho asi nic nebude, co?

arrow
profile_image
Didli
od 8. 5. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

cestovní pojištění si sám nezařizuje, mají to nějak v rámci firmy, ale vůbec netuším, jak to je.

Reaguji na Didli: Tak ať se zeptá kompetentní osoby v jeho firmě, pokud létají služebně často do zahraníčí, tak by jim určitě firma vyjednala kvalitní cestovní pojištění. A odškodnění za zpoždění letu mají už i levnější druhy pojištění. Ale i tam to může mít samozřejmě nějaké výjimky.

arrow
profile_image
HanLiu
od 8. 4. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Ale ***, tady zas radí někdo, kdo ví kulové a hraje si na chytrého. Podmínky dané společnosti s tím nemají co dělat. Na tohle se vztahuje ES 261 viz
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do? uri=DD:07:08:32004R0261:CSDF

Reaguji na HanLiu:
Tak v tom případě se hluboce omlouvám, neboť po mém zpožděném letu jsem pročítala podmínky a ve zkratce jsem se dočetla, že "na nic nemám nárok" a o tomto dokumentu jsem vůbec netušila, že existuje.
Nicméně nevyplývá z tohoto dokumentu, že pokud člověk využije kompenzace letecké společnosti, ve smyslu využití hotelu a prvního dalšího možného letu, tak už nemá nárok na odškodné?

arrow
profile_image
HanLiu
od 8. 4. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Ne, to je prostě standard, kterým se má letecká společnost postarat. Pokud nevzniklo zpoždění například stávkou letištního personálu či vlivem počasí, tak je nárok i na odškodnění.
Společnosti spoléhají právě hlavně na neznalost práv cestujících a spousta jich o nějaké možnosti neví. Pokud člověk nemá na vyřizování čas, tak doporučuji využít služeb, které si sice vezmou procenta z vymožené částky, ale jinak vše zařídí .

Cituji HanLiu: ES 261

Nedávno jsem o rozhodnutí Soudního dvora EU ohledně náhrad za zpoždění/zrušení letu četla v novinách a slyšela i v TV ve zprávách.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené