Ženy, které prodávají svou tvorbu: co dělají a jak se jim daří

Jestli máte chuť pustit se do vlastního projektu, přináším vám podnikatelskou inspiraci do nového roku. Mám kolem sebe spoustu zajímavých žen, které se rozhodly živit v životě tím, co je jejich koníčkem. Většina z nich něco tvoří a vyrábí a jejich byznys už je rozjetý. Jestli jen maličko toužíte v životě něco změnit, čtěte.

Určitě se připravte, že všechno něco stojí, buď váš čas, nebo peníze. A rozjíždět něco nového si bude žádat hodně pozornosti.

Máte už vlastní plán?

Jestli ano, tak jste ve výhodě. Ono totiž v dnešní době není snadné něco nového vymyslet, všechno už tu bylo. Je zkrátka těžké být originální. Možná něco umíte – plést, šít, háčkovat, malovat, fotit… Super. Ale problém nastává, když to chcete prodat. Kde své věci nabízet? Jak hledat zákazníky? Za kolik prodávat? To už je další meta a není to vůbec jednoduché. Můžete taky jen vymýšlet, nebo přeprodávat a vyrábět bude někdo jiný… Hledejte a mějte oči otevřené.

Pár tipů:

  • Zkuste prohledávat cizí (anglické, americké) a zjistit, jaký je tamní trend, brzy dojde k nám a vy možná budete první.
  • Není na škodu zabrousit ani na zahraniční blogy. I blogerky chtějí být maximálně in a firmy jim dávají na recenzi svoje nejnovější produkty.
  • Začněte. Nenechávejte si svoje nápady a touhy ležet v šuplíku. Do zítřka sice nic nezměníte, ale během několika měsíců se můžete posunout někam úplně jinam.
  • Cestujte – na zajímavé produkty narazíte na trzích a v menších obchodech. Třeba inspiraci objevíte právě tam.

Jak už jsem napsala, musíte se připravit na intenzivní a vytrvalou práci, naučit se spoustu věcí kolem online marketingu, komunikovat se zákazníky, lákat je do svého e-shopu, vymýšlet nové strategie… Vyrobit krásné zboží je jedna věc, prodat ho už druhá. Někde jsem kdysi slyšela, že byste měli věnovat stejné úsilí marketingu, jak samotné výrobě produktu.

Zkuste všechny možné prodejní kanály - Fler, facebookové skupiny i vlastní e-shop, který můžete mít do 10 položek zdarma třeba od Shoptetu. Pište a šiřte informace o sobě, jakákoli zmínka on-line se hodí. Buďte vstřícní, hledejte přátelství a spolupracujte. Jedině na téhle bázi si kolem sebe vytvoříte základy, na nichž budete dál stavět.

Abyste uspěli, bude vás to stát buď váš čas nebo peníze.

Všem začínajícím e-shopařům doporučuji pronájem e-shopu, je to velmi snadné a nemusíte mít žádné velké technické ani programátorské znalosti. E-shop je pro vás připravený ihned, vy si v něm nadefinujete šablonu, barvy, přizpůsobíte vzhled.

img

Lorem ipsum

Spousta lidí si na začátku myslí, že je lepší nějakou šablonu na e-shop koupit, případně si e-shop nechat naprogramovat. Pozor na to, e-shop je velmi složitá struktura, kterou vám jen tak někdo nenaprogramuje. Dokonce i když si koupíte šablonu, vždy vám ji bude na začátku a v průběhu času někdo upravovat – tudíž do e-shopu průběžně budete muset investovat tak jako tak.

Kde se inspirovat – ženy, které to už rozjely

Jana a její Pikle z pytle

...umí rozpoutat kreativitu a fantazii v dětech i dospělých. Vymýšlí sady - pytlíky s věcmi na tvoření, které prodává na svém e-shopu Pikle z pytle. Na začátku měla společnici, se kterou se nakonec v dobrém rozešla a nyní je na vše sama. Určitě by mohla hodně vyprávět o svých začátcích, které byly náročné. Ale co bylo a je nejdůležitější: její práce ji baví. Stále vymýšlí nové věci. Prohlédněte si například její designové kufříkové domečky. Jsou celé vyrobené v České republice a jejich cílem je potěšit a povzbudit dětskou fantazii.

img

Ze začátku se Jana snažila naplnit e-shop spoustou informací, to se jí nakonec ukázalo jako neefektivní. Doporučuje jednoduchost a přehlednost. A nepodcenit klíčová slova a SEO to znamená pracovat na odkazech, být vidět v magazínech i na off-line prodejních akcích a workshopech. Všude tam, kde jsou její zákazníci – rodiče s dětmi.

Markéta Jinochová

...Je známá pod jménem By Myyna, kreslení a malování je její velkou vášní odmalička. Ještě před několika lety totiž dělala práci, která ji nenaplňovala. Když si jednou nově malovala byt, dost razantně si uvědomila, že nedělá to, co ji baví.

img

V roce 2013 začala prodávat svoji tvorbu - hlavně na Fleru, e-shop má teprve nedávno. Vymýšlí a tvoří originální přání, obrázky, pexesa, potisky na trika. Moc ráda by změnila trendy velkých papírnictví, kde často seženete jen hromady nevkusných přání. Mít byznys plán je pro ni nutnost, myslí to totiž opravdu vážně. Často jezdí na výlety, cestuje, zimy tráví v teplých krajinách a čerpá tam inspiraci i energii. Bere štětec do ruky a maluje - přírodu, rostliny, zvířata, ale i domy.

Martina Estetka

...I její blog na sebe umí strhnout pozornost. Mladá a krásná maminka žila několik let s rodinou ve Španělsku a tam se začala věnovat šití. Po čase se tak z milého koníčku stala její obživa. Šití kabelek a doplňků do domácnosti na zakázku ji baví a umožňuje jí trávit dostatek času se svými dcerami.

img

E-shop si Martina založila teprve nedávno, své výrobky začala prodávat už mnohem dřív díky Facebooku. Každá její kabelka je originál, některá s puntíky, jiná s proužky.

Každá má však individuálně přizpůsobený vnitřek podle potřeb budoucí majitelky. A taky jiné detaily. Spokojené zákaznice pak doporučí kabelku dál a síť kupujících se rozšiřuje. I Martina myslí na budoucnost a neustále plánuje další novinky.

Eliška a Dáša Mertovy – SegraSegra a Mama by Segra 

...Začaly už na škole, obě studovaly umělecký obor na FUD v Ústí nad Labem a jedním z jejich projektů se stala výroba oblečení pro městské cyklisty. Už je nebavilo dívat se na barevné a těsné oblečení, které bylo primárně určené pro cyklisty-sportovce. Dá se říct, že se jim podařilo objevit díru na trhu. Jejich e-shop SegraSegra funguje dobře, ale je pro ně důležité být vidět off-line. Mají vlastní kamennou prodejnu a často jezdí na prodejní akce u nás i v zahraničí.

img

Dáša navíc zareagovala i na potřeby nastávajících i stávajících maminek. Její značka Mama by Segra nabízí variabilní a hlavně funkční oblečení pro maminky, které se chtějí líbit před porodem i po porodu.

Pár tipů pro začátek:

  • Najděte si stejně smýšlející lidi kolem a obklopujte se jimi. Není nic horšího než poslouchat jen samé pesimistické vyhlídky.
  • Choďte na přednášky, workshopy a semináře – nejen, že se něco dozvíte, ale poznáte nové lidi. Třeba v kurzech Naučmese získáte znalosti i dobré kontakty.
  • Založte si vlastní podpůrnou skupinu mastermind nebo se k nějaké přidejte, díky ní se posunete vpřed a snáz se odhodláte.
  • Výborně zpracovaný průvodce pro první e-shop je třeba tady.

Autorka článku: Iva Baltaretu - žena a máma, co ráda píše, věnuje se linkbuildingu v GetFound a baví ji tvoření, o kterém píše blog.



Komentáře

NAPSAT KOMENTÁŘ Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Pouze Vám na ní zašleme ověřovací zprávu.
(Váš komentář se zobrazí až po ověření Vaší e-mailové adresy.)

Jméno


Email


Komentář
:-) ;) ;) ;) :-( :-)   text tučně text kurzívou podtržený text pěkný odkaz YouTube video


Pošlete mi oznámení o dalších komentářích.
Zde se můžete Zaregistrovat (bez zaslání komentáře), případně Přihlásit

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.




DOPORUČUJEME
Tipy a triky: nová sekce Omlazení startuje

Tipy a triky: nová sekce Omlazení startuje

Životní styl

První ze série článků o novinkách na Omlazení v roce 2016. (Další dva se budou věnovat Přátelům a E-shopu.)

DOPORUČUJEME
Blíží se léto, co s tou bílou pomerančovou kůží?

Blíží se léto, co s tou bílou pomerančovou kůží?

Plastická chirurgie komerční článek

Už jste se těšili po podivném jaru na první letní dny? Neznám nikoho, kdo by na teplý červen úporně nečekal. Jenže: jsme na něj i fyzicky připraveni? To znamená: máme posílené hýždě i stehna? Kůžičku k nakousnutí? Odchlupené končetiny a jiná tělesná zákoutí? Co chodidla? Nejsou jak struhadla plné parmazánu?



DOPORUČUJEME
Pravda o liposukci očima odborníka

Pravda o liposukci očima odborníka

Plastická chirurgie komerční článek

Liposukce je metoda, při které se odstraňují ložiska tukových buněk z problematických partií. Patří k nejoblíbenějším zákrokům plastické chirurgie vůbec, což ale neznamená, že je vhodná pro každého a pro všechny části lidského těla. Jaká je realita?