Ahojte,

ráda bych se zeptala, zda máte někdo zkušenost s vrácením špatného zboží přes ebay. Prodejce mi zaslat špatnou barvu. Podle Resolution Center jsem otevřela případ a teď čekám, zda s mi prodejce ozve. Uvádějí, že pokud se neozve vyřeší to ebay. Můžou mu přikázat, aby mi vrátil peníze? Jedná se o trench coat za 250$, nehledě na to, že jsem platila ještě poštu, clo a daň.
Jsem naprosto zklamaná

arrow
profile_image
Nightmare
od 16. 5. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Ahoj, řeším stejný problém, ale moje zboží je za mnohem menší cenu. Zahájila jsem spor před třemi, možná čtyřmi dny a zatím se mi nikdo neozval!

Je tam právě ta 7 denní lhůta pro prodejce, aby se ozval, a pak když to nahlásíš výš tak má ebay nějak 2 dny, aby to rozhodl.
Určitě mi pak dej vědět jak jsi dopadla. Já se modlím, aby mi to uznali. Nehledě na to, že clo a DPH mi už stejně nikdo nevrátí.

arrow
profile_image
Nightmare
od 16. 5. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Dám vědět. Držím palce! Dle mého ti to uznají, udělali chybu, ale

Cituji HoneyL: Nehledě na to, že clo a DPH mi už stejně nikdo nevrátí.

arrow
profile_image
whisper mojeid
od 4. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

100%
234    0
Číst hodnocení

Myslím, že když se prodejce neozve, tak Ebay rozhodne tak, že budeš muset zboží poslat zpět a jakmile prodejci přijde, tak vrátí peníze. Ale vrací se jen částka za zboží a původní poštovné. Mi se něco podobného stalo dvakrát a i co mi říkaly známé, tak to Ebay řeší takto. Ale peníze zpět určitě dostaneš. I když je nešťastné, že jsi zrovna platilo clo a dph. Měl prodejce dobré hodnocení?

Reaguji na whisper: Právě... I s poštou zpět do USA to bude 1600kč co mi už nikdo nevrátí. Právě že měla jen pozitivní, asi 200. Napadá mě, nemůžu to dph a clo vymáhat nějak zpátky, když to budu vracet? Je to možná hloupost, ale opravdu to není málo peněz... Na ten trench jsem si dlouho šetřila.

A co ti řekl na tuto jeho chybu sám prodejce? Jaké navrhnul řešení? Nebo tě ignoroval?

Reaguji na mishka999: Pořád čekám, jestli se mi ozve zpátky. Už je to asi den a ebay dává týden.

Reaguji na HoneyL:
Takže ty jsi ho vůbec nekontaktovala, prostě jsi jen rovnou otevřela spor? Chápu to dobře?

arrow
profile_image
whisper mojeid
od 4. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

100%
234    0
Číst hodnocení

Reaguji na HoneyL: To zkus napsat na poštu v Praze, kde ti to proclili, ale dost pochybuju, veškeré reklamace vyřizují velmi neochotně. Jinak je teda lepší kontaktovat nejdřív prodejce, než hned otevírat spor.

Reaguji na mishka999:
Nn, při otevření sporu je první krok zpráva prodejci. Takže já jsem jí napsala zprávu k předmětu, označila jsem důvod, že zboží neodpovídá popisu a požaduji vrácení a automaticky se otevře spor. A pokud se do týdne neozve s nějakým řešením (ale já chci stejně jen vrátit peníze), tak to má rozhodnout ebay. Mají mi vrátit peníze, když jí pošlu věc zpátky a zašlu číslo zásilky ke sledování (protože to zase půjde 3 týdny). Ale stejně se bojím, jestli mi paypal může jen tak vrátit peníze.
V pondělí budu volat na poštu, kde vyměřovali clo a DPH a zeptám se, jestli to půjde nějak reklamovat.

Reaguji na whisper:
To vůbec, já to chci mít přece jen nějak kryté. A víc věřím ebay než prodejci. Má tam na prodej tak 10-15 kousků, nic v čem by mohla mít velký zmatek a přece jen mi poslala špatnou věc a ještě docela drahou.
Navíc pokud se spor neotevře do určitého data tak už to nikoho nezajímá. A jen dodání zboží trvalo přes tři týdny.

Reaguji na HoneyL:
Tenhle tvůj postup nechápu, hned z toho udělat spor. Cos měla udělat jako úplně první věc, je napsat normální zprávu prodejci a říct mu, kde je problém a jaké navrhuje řešení. Já když jsem byla nespokojená se zbožím, tak jsem to touhle cestou vždy vyřešila. Spor se otvírá přeci ve chvíli, kdy není možné se s prodejcem nijak domluvit a potřebuješ k tomu pomoc eBaye.
Jinak samozřejmě pokud požaduješ vrácení peněz, tak budeš muset zboží zaslat zpět. Na prodejce nespadá povinnost ti nějak vyplatit místní clo ani DPH.

arrow
profile_image
whisper mojeid
od 4. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

100%
234    0
Číst hodnocení

Reaguji na HoneyL: První krok je kontaktovat prodejce. To je snad jasné. Někdy to bývá i jako otázka před zahájením sporu, jestli jsi kontaktovala prodejce. Navíc ta doba je 45 dní, což si člověk může ohlídat.

Cituji HoneyL: A jen dodání zboží trvalo přes tři týdny.

A to se ti zdá moc? Vždyť běžně jde zboží z US 2-3 týdny, toto navíc leželo na proclívací poště, tak je jasné, že se doba prodlouží. Chápu, že je to chyba prodejce, ale slušnost je ho kontaktovat a ne hned otevírat spor. Třeba by ti prodejce dal lepší řešení (např. že pošle novou zásilku na vlastní náklady aniž bys musela vracet tu stávající, nebo vrátí hned peníze, apod.), než dosáhneš takto.

arrow
profile_image
whisper mojeid
od 4. 11. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

100%
234    0
Číst hodnocení

Cituji mishka999: Já když jsem byla nespokojená se zbožím, tak jsem to touhle cestou vždy vyřešila. Spor se otvírá přeci ve chvíli, kdy není možné se s prodejcem nijak domluvit a potřebuješ k tomu pomoc eBaye.

Sice to tak nejde vždy, ale skoro vždy ano. A dost často mi právě prodejce navrhl, že mi pošle nové zboží zdarma, nebo vrátí peníze a nemusím ani nic posílat zpět. Šlo sice o menší částky, ale i tak, kdybych hned otevřela spor, tak si myslím, že se prodejce na nějakou dobrou vůli vykašle.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené