arrow
profile_image
dajulka
od 15. 3. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Holky, může být za natékání nohou v 19 letech něco závažnějšího? Většinou mi natékají, když delší čas stojím nebo chodím. (při nákupech..). Nevím, jestli s tím někam zajít?

arrow
profile_image
Adriana13
od 4. 2. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Bereš HA?

arrow
profile_image
Pavla Bellis
od 18. 8. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Určitě si zajdi k doktorovi, aby se vyloučily závažnější věci. Taky jsem měla tenhle problém, poprvé to přišlo ve 20 po 18ti hodinové cestě busem - nohy byly jako lahve. Pak už bývaly tak různě víc nebo míň, kotníky byly v podstatě vždycky zalité, že nebyly vidět, plus na nártu něco. Neřeknu Ti bohužel přesně, co to bylo, ale spravilo se to víkendovou čistící kúrou - jen pití a vývar (tohle neznamená, že Ti to vyloženě doporučuju, já to dělala kvůli jiné věci a bylo to dosti náročné). Prostě to zmizelo. Jedla jsem dobře, minimum mouky a cukru, což taky mohlo mít vliv nejspíš, ale samo o sobě to nikdy nepomohlo. Každopádně pátrej po tom, co to je, není to normální, ale nejspíš to je nějaká nerovnováha, záleží na tom, jak žiješ. Jinak to chce jak zaznělo dodržovat pitný režim, taky pomáhá zpevňovat svaly nohou (pomáhají to tahat nahoru), vitamín C a rutin a spousta dalších věcí. Určitě pokud popátráš na zahraničních webech, najdeš nějaká vodítka .

arrow
Neprodává v Bazaru

A nemáte to třeba v rodině? Mě nohy natékají po delší cestě autem/autobusem a máme to dědičné.

arrow
profile_image
dajulka
od 15. 3. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Adriana13: beru

arrow
profile_image
dajulka
od 15. 3. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Caisy: určitě ne, to jsem si zjišťovala

arrow
profile_image
Adriana13
od 4. 2. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Já také brala, dva roky jsem lítala s otoky nohou po doktorech, chodila na lymfologická vyšteření. Žíly jsem měla ok, lymfatický systém značně nefunkční. Rada ze všech stran byla vysadit HA a uvidí se. Během prvního měsíce po vysazení byly všechny problémy pryč, za půl roku mám menší oblečení o dvě až tři velikosti. Brala jsem od 15, je mi 25, tyto problémy mi začaly cca v prváku na vysoke tzn po pěti letech od braní, nejdřív jsem si prostě myslela, že jsem přibrala, ale chodím pravidelně cvičit 3x týdně, jím zdravě, no už jsem z toho byla celkem nešťastná. Až tě obvodní pošle na cévní, tak první co bude, ti řekne vysadit, jinak to nemá smysl.

arrow
profile_image
MalinkaBoo
od 30. 3. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Bud to může být HA, náběh na trombofilii(říká se to takhle?), málo pohybu....můj přítel trpí také otékáním nohou a žádnou HA nebere,ale on to má po mamce, už ve dvaceti letech mu laserem a operací řešily křečové žíly...ale u něj je to dědičné...ale doktora doporučuju, taková sraženina, která by se teoreticky mohla vytvořit není žádná sranda...mě občas otečou prsty na rukou i trochu nárty, ale jen v létě ve vedrech a to asi každému, tam stačí studená voda na pití i na ponoření a je po problému ale určitě to řeš...

arrow
Neprodává v Bazaru

Pokud ti otékají jen nohy a zejména při delším stání, vidím to na chronickou žilní nedostatečnost. Rozhodně zajdi za doktorkou, ať vyloučí jinou příčinu, například ledviny. Já sama žilní nedostatečností trpím, pomáhají lymfodrenáže, mast s kaštanem a přiměřený pohyb, ideální je jóga. Mně se příznaky zmírňují, ale nezbavila jsem se jich nikdy, prostě jsem si zvykla. V rodině to taky nikdo nemá.

arrow
Neprodává v Bazaru

Může klidně jít i o nějakou trombofilii, zajdi si za obvoďákem, ať ti dá žádanku na hematologii, udělají ti krevní testy, zda nemáš nějakou krevní poruchu, jinak všeobecně hodně pít, když to jde nohy nahoru, cvičit, při delších cestách, sezení stání se pokud možno co nejčastěji procházet, cvičit nožky, studené sprchy nohou, zdravá strava, pokud máš nějaké kilčo navíc tak ideální by bylo shodit, ale co ve většině případů pomáhá vysadit HA.. hodně štěstí

arrow
profile_image
Pavla Bellis
od 18. 8. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Mrkni se na tenhle článek: http://www.nutritionbynature.com.au/1/post/2013/02 /-water-retention-salt-myths.html
Pak další věc, která by stála za prozkoumání, je "adrenální únava" celkově. Má spoustu příznaků, kterých si možná ani nevšímáme, nebo nám doktoři vysvětlili, že to nic není (nízký tlak apod.). Myslim, že u mě to bylo právě tou adrenální únavou a taky nedostatkem soli jako takovým.

arrow
profile_image
Michaela18
od 2. 1. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Mi natékaly nohy kvůli hormonální antikoncepci.

arrow
profile_image
betty.
od 15. 1. 2014
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na dajulka: Já měla podobný problém, pak jsem si upravila pitný režim, vypiju kolem 3l tekutin denně, převážně čisté vody, a jsem v pohodě.

arrow
profile_image
mignon01
od 1. 12. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na betty.: souhlasím, u mě taky hodně pomohlo zaměřit se na pitný režim a hlavně nepít tolik kávy,

a taky jsem si pořídila krém na nohy, varikosan, natírám se pokaždé, než jdu do práce, (stojím 12hod v kuse) a taky to docela pomáhá...

ale pokud Ti nepomůže pitný režim, tak určitě k MUDr, ať se vyloučí vážnější příčiny

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené