Smazat

Nepříjemné prodavačky a vaše zkušenosti: )

Máte nějaké zážitky s nepříjemným chováním prodavaček? Samozřejmě v případech, kdy to nebylo oprávněné, vím, že zákazníci dají mnohdy taky dost zabrat, sama jsem dvakrát stála za pultem :) Pokud je ale zákazník milý a prodavačka ho stejně sprdne, to mi hlava nebere...

Dělala to tak moje bývalá kolegyně, nedej bože, aby se jí někdo přišel zeptat na radu... A dneska jsem to zažila u prodavačky v hračkářství, kdy jsem kupovala dárek neteři a na pokladně mi naskočila vyšší cena... Mile, s úsměvem jsem se zeptala, jestli se někde nestala chyba a už to jelo, zvýšila hlas tak, že si celý krám myslel, že nechci zaplatit... Chápu, že toho mají hodně, já jsem si ale nikdy nedovolila se k zákazníkovi takhle chovat... A když už, tak to pochopím u mladých školaček, které se ještě neumí nad určité věci povznést, ale u holek kolem 25ti a výš... Vždyť tím tomu zaměstnavateli strašně škodí... Jindy jsme zas byli s přítelem vybírat friťák a protože ten, co se nám líbil, nebyl na skladě a z ostatních moc výběr nebyl, řekli jsme prodavačce, která se nás ptala, co si přejem, že asi zatím žádný nevezmem... K mému udivení jí to naštvalo, jako bychom jí nějak ukřivdili tím, že jsme si nevybrali, a začala nám naštvaně říkat, jestli si nechcem koupit jiný, co stál jednou tolik... Říkáme, že ten je pro nás zbytečně drahý, že ho až tak používat nebudem... Na to šla prodavačka za kolegyní a nahlas si jí stěžovala, že nevíme, co bysme chtěli Co vy, máte nějaké takové story?




 
arrow
profile_image
Danczéz
od 19. 9. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na horsey: Počítadlo je maličká krabička, (nemáte asi šanci si všimnout, pokud o ní nevíte) u vchodu do prodejny,cca ve výšce jednoho metru. Primitivní hračka, projdete čidlem a ono si vás to napočítá. Samozřejmě to počítá prodavačky které jdou na pauzu, děti které běhají tam a sem, zákazníky kteří zůstanou stát v čidle a povídají si, celé skupiny atp. No jo, jenže takhle se za den načte, dám příklad; 500 lidí. Jenže kasa ukazuje, že za den proběhlo 150 nákupů. Takže přijde vedení a: "Co ti neobsloužení zákazníci? Proč jste jim nenabídli zboží? Vůbec neobsluhujete! Musíte chodit za každým zákazníkem a nabízet! To je hrůza, hrůza, takových neobsloužených zákazníků, tak to půjde dolů osobní ohodnocení." Takže asi tak

Cituji Tanja77: Obzvlášť ráda nakupuji v prodejnách Baťa, kde často prodavačkami bývají paní ve středním věku.

cha, tak to já tedy ne. Po tom co jsem tam řešila reklamaci před pár lety (slečna/paní do zápisu zkomolila jméno i adresu atd; byla otrávená a naprosto nevstřícná...), už nemám nějak chuť... Nehledě na jejich rádoby "kvalitu" bot. Ta šla dost dolů.

Cituji Tanja77: Z tohoto důvodu NIKDY nenakupuji v některých spol. jako Amazon, či Tesco. V Britském Tescu vládne ještě větší pocit zoufalství než v našem, nechci tu sklíčenost zažívat, volím nakoupení potravin v klidu v jiném podniku.

já mám amazon ráda - lepší než nějaký pochybný obchůdek, ze kterého se třeba ani nedočkám zboží.

Prodavačky v anglickém tescu mi taky nepřijdou nějak zoufalé (kromě víkendů). Mívali jsme pár oblíbených prodavaček, které tam byly celou dobu co jsme v dané oblasti bydleli (ačkoli všude okolo se to hemžilo nabídkama práce jinde). Znám x obchodů, kde jsou prodavači určitě nespokojenější....

Cituji horsey: a ihned první den když nás zaučovali ( mě a další Polku) tak nám řekli, že v žádném případě nesmíme mít móresy jako bychom pracovali doma v ČR a PL- ale musíme být vždy s úsměvem a ochotné.

jak výstižné. Obecně naši zmínění severní sousedé.... často je poznám právě podle výrazu. Tohoto úkazu si všimlo už x jiných národností a komentují to a ptají se proč... tak vždycky říkám, že mají asi těžký život... ale spíš je to nátura. V Africe se kolikrát nemají líp, ale přístup mají jiný... viděla jsem na vlastní oči.

Jinak k věci. Já jsem spokojená se službama i v ČR. Chovám se vstřícně a vstřícnost očekávám. Nevadí mi když někdo nemá vysloveně super náladu, i já jsem byla pár měsíců prodavačkou, chápu to... ale na druhou stranu si nenechám kálet na hlavu, když to překročí hranice slušnosti. To naštěstí málokdy.

Co mi strašně vadí, bývají burani, kteří tykají (hádají se o cenu apod) vietnamské prodavačce ve večerce apod...

arrow
profile_image
LucieVip
od 19. 7. 2007
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Člověk občas narazí na nějakou zachmuřenou, nepříjemnou osobu, ale jinak dle mých zkušeností z poslední doby musím říct, že se to podstatně zlepšilo. Prodavačky se ke mně chovají slušně. Také je to možná tím, že když vejdu do obchodu, pozdravím, usměju se a navážu s prodavačkou oční kontakt. Když přijde a zeptá se mě, jestli něco nepotřebuji, klidně jí odpovím, že se jen koukám a rozhodně jí nedávám najevo, že mě obtěžuje. Když něco potřebuji, jdu k ní a slušně (řekla bych až přátelsky) ji požádám. Možná je někdy chování prodavaček odrazem chování zákazníků, kteří jsou dost často arogantní a chovají se k prodavačkám jako k "póvlu" (bohatá osobní zkušenost z brigád při VŠ).

arrow
profile_image
Danczéz
od 19. 9. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na LucieVip: Víte, že na některých prodejnách ani pouhé "jen se dívám", nestačí? Když bych vás obsluhovala a vy jste mi toto odpověděla, zbystřím: "Ha! Asi mystery shopper a dělá schválně že nemá o nic zájem!" A nabídla bych vám snad všechno na prodejně Ne, asi ne vždy, nejsem blázen, i když přesně toto bych dělat prý měla...Nicméně, třikrát hurá za milé zákazníky jako vy, kteří si tou zkušeností prošli a už by je nenapadlo dívat se z patra na mladou holku, která stojí dvanáct hodin na nohou, chovat se musí jako cvičená opice a až jí po těch dvanácti hodinách všichni vynadají a dají najevo jaký je póvl, pojede domů a do noci se bude učit...

arrow
profile_image
mau-mau
od 14. 3. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Já mám zkušenost, že prodavačky se k člověku chovají tak, jak se chová on k nim. Já jsem zvyklá se k lidem chovat mile, pokud mě vyloženě nevytáčí, takže se na prodavačky směju, kolikrát s nimi něco prohodím...
Problém je v tom, že spousta lidí má tendenci vidět v prodavačkách nějaké neschopné roboty, co jenom projíždějí zboží čtečkou. Málokdo si uvědomí, že práce v marketu je o spoustě dalších věcí (nebo aspoň v některých). Když se někdo po většinu dne setkává s menším či větším despektem, občas si na něm někdo vyleje svoji vlastní frustraci apod. ... tak není divu, že to na člověku zanechá nějaké stopy.
Čímž nechci říct, že by se mezi prodavačkami nevyskytovaly typy, které jsou protivné jaksi z povahy a naopak si léčí mindráky na zákaznících. Ale jak říkám, úsměv a přirozené chování dělá s většinou lidí divy, i když se tváří jako vrahouni...

arrow
profile_image
Adluna
od 14. 10. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Cituji citeria: Když přijde platit chlap v montérkách, pozdraví častěji, než kravaťák, co Vám hodí na pult zboži k namarkování jak psovi, čučí do mobilu, nepozdraví, o očním kontaktu ani nemluvím.

Ha! pod to bych se mohla podepsat
Já dělala prodavačku rok a ta práce mě fakt bavila, takže to podle toho i vypadalo a lidi se fakt rádi vraceli, nikoho jsem neotravovala, ale zároveň když chtěli pomoct vybírat věnovala jsem se jim jako by byli mí známí. Nikdy jsem falešně nelhala že to nekomu sluší, ale naopak když slušelo tak jsem nešetřila chválou No ale k pointě... je nějaké to % zákazníku, co se vyloženě chtějí hádat a s tím neudeláte nic i kdybyste se rozkrájeli a tancovali na uších.. Bohužel jsem zažila takové případy asi 3 a to opravdu už nevíte co máte dělat abyste buď totálně nevypěnili, nebo nevlepili facku přes pult protože to je přesně to o co se asi snaží.
Já osobně u prodavaček nemam ráda, když je práce nebaví a odnáší to zákazník. Takové to "Máte šampon bla bla?" a může říct bud a) Ne.. b) ne, ale mají ho naproti tam a tam. Sama jsem lidi klidně posílala ke konkurenci když chtěli něco co jsem věděla že tam mají a my ne, nebo horší výběr. Z toho by asi kdejaký šéf šílel a možná by i mě vyhodil, ale je jejich smůla pokud jim nedojde že takový přístup a spokojení zákazníci dělají i dvojnásobné tržby
Obecně ty chytráky co nutí prodavačky lítat za zadkem (jako např v Sephoře) a cpát jim 10 věcí za minutu bych někdy postavila "do terénu" at si to zkusí. Osobně díky těmhle prodavačkám některé obchody i vynechávám a to jejich (těch šéfů) škoda, že moje peníze skončí jinde. Jinak nemůžu říct ani píp, celkově jsem s prodavačkami u nás spokojená, někdy jsou milé, častěji neutrální, jen výjimečně nepříjemné. Ale je fakt, že třeba v tescu v Anglii jsem docela zírala na pokladní. Paní 50-60, fakt extra milá, pomalu mi to dávala do tašek, nehrnula to o pásu jako divá, ale stíhala jsem vše uklízet aby to nebylo nahrnuté na kopici. A takové tm byly prostě všechny. Nebyla to přetvářka, ani umělé chování. Vyloženě měli auru jako slunce a člověk mel hned super den!

arrow
profile_image
Flossy mojeid
od 17. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Danczéz: Víte, že na některých prodejnách ani pouhé "jen se dívám", nestačí? Když bych vás obsluhovala a vy jste mi toto odpověděla, zbystřím: "Ha! Asi mystery shopper a dělá schválně že nemá o nic zájem!" A nabídla bych vám snad všechno na prodejně Ne, asi ne vždy, nejsem blázen, i když přesně toto bych dělat prý měla

Nepracuješ náhodou v nejmenované obuvi?

Jinak nevím, kam chodí ostatní nakupovat, ale nevzpomínám si, že bych někdy měla s nějakou prodavačkou problém nebo že by byla neochotná. Alespoň tedy ne v klasických řetězcových prodejnách. Myslím si naopak, že zvlášť v poslední době je kladen velký důraz na to, aby prodavačka byla milá a úslužná (aby toho co nejvíc prodala). Což je vlastně ta horší stránka této strategie - nabízet vše, co se v obchodě nachází.

arrow
profile_image
Danczéz
od 19. 9. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Flossy: Kdepak, úplně jiný, nejmenovaný obchod V obuvi teda taky, jo? To je zvláštní, naštěstí ve všech, co znám, stačí "odehnat" právě touto klasickou frází. Nechápu, co by mi ta chudák holka/paní nabízela, boty si přece člověk vybírá sám Je tam od toho, abych jí maximálně poprosila o jinou velikost....Trošku mě tenhle trend tý myšlenky obsluhy děsí. A hlavně, že se to pořád rozrůstá!

arrow
profile_image
horsey
od 19. 2. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Adluna:
Ale je fakt, že třeba v tescu v Anglii jsem docela zírala na pokladní. Paní 50-60, fakt extra milá, pomalu mi to dávala do tašek, nehrnula to o pásu jako divá, ale stíhala jsem vše uklízet aby to nebylo nahrnuté na kopici. A takové tm byly prostě všechny. Nebyla to přetvářka, ani umělé chování. Vyloženě měli auru jako slunce a člověk mel hned super den!

Ano, přesně takové to v Anglii je. Nejenom v Tesku.. To je pak ohromný rozdíl při srovnání s ČR.

arrow
profile_image
Pidižvíík
od 27. 3. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Tak já mám špatno-dobrou zkušenost akorát s jednou prodavačkou. Vždy se ke všem chovám mile, slušně pozdravím, poprosím, poděkuju, beru to jako samozřejmost a většinou se mi to vrací až na tu jednu. Pravidelně chodím nakupovat do jednoho nejmenovaného supermarketu kde v oddělení lahůdek pracuje paní, co na všechny štěká jak pes, protáčí oči a tváří se, jako by ji zákazník šíleně obtěžoval. Několik týdnů jsem to neřešila a byla vždy milá, až jsem to jednou nevydržela a když na mě zase s výrazem buldoka vyštěkla:"prosím!" tak jsem na ni štěkla zpátky:"dvacet deka vysočiny!" Její výraz byl k nezaplacení, jako by ode mě dostala facku. Od té doby vždy když mě vidí, tak se usmívá, je příjemná a mnohdy spolu prohodíme dvě tři věty

arrow
profile_image
radana
od 14. 9. 2007
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Pidižvíík: vyštěkla:"prosím!" tak jsem na ni štěkla zpátky:"dvacet deka vysočiny!" Její výraz byl k nezaplacení, jako by ode mě dostala facku.

Baba dostala dobrou léčbu šokem. To je dobře žes vlastně uplatnila její chování.Aspoň jí to docvaklo. Já takhle taky jednou vyléčila jednu jedovatou bábu. Já se chovám taky slušně.

arrow
profile_image
radana
od 14. 9. 2007
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Jinak já nemám snad kromě vyjímky žádnou špatnou zkušenost. Také jsem prodávala a vím,jaké to je,když jsou zákazníci jako bulíci,koukají na prodavačku z patra a jako na něco méněcenného. To nesnáším a proto se k nim chovám tak,jak sama chci,aby se lidi chovali ke mně.

Ja nenávidím,keď si ma nejaká predavačka prezerá od hlavy až k pätám,a potom veľmi nenápadne niečo šepká druhej kamoške predavačke,ktorá sa taktiež veľmi nenápadne na mňa pozrie...je mi jedno,či sa im páči moja kabelka,niekoho im pripomínam,len mi je to dosť nepríjemné,preto z obchodu odchádzam preč...ale to sú len tie lepšie skúsenosti...napr.keď sa ma spýta predavača či mi poradí a ja že si len pozerám,pozrie na mňa pohľadom 'ak nič nekupuješ,choď preč'....to že sa ma predavačka pýta alebo nepýta či chcem poradiť,mi je jedno...nie som lenivá ísť za ňou ak niečo potrebujem...ale zas veľa krát sa stretnem s milými predavačkami,ktoré zavtipkujú,usmejú sa atď...a vtedy práve rastú sympatie.....

 

Váš příspěvek

Nepříjemné prodavačky a vaše zkušenosti: )

:-) ;) ;) ;) :-( :-)   text tučně text kurzívou podtržený text pěkný odkaz YouTube video   Přidat obrázky 

Nápověda 

Jak vložit obrázek Vkládání obrázků do příspěvku Klikněte na tlačítko Přidat obrázky a v dialogovém okně si ve svém počítači vyberte obrázek, který chcete poslat. Neměl by být příliš velký, neupravený obrázek z digitálního fotoaparátu se vám odeslat nepodaří. Do jednoho příspěvku můžete najednou odeslat až tři obrázky. Ke každému obrázku připište popis. Nezapomeňte také něco napsat do samotného příspěvku, jenom obrázky bez textu příspěvku odeslat nelze.

Jak vložit video Vkládání videa do příspěvku 1. Nejprve si zjistěte adresu videa 2. Tvar adresy videa pro YouTube je tento:https://www.youtube.com/watch?v=1aVLdeIKZuM 2. Adresu si zkopírujte např. pomocí Ctrl-C a vraťte se do Omlazení.cz 3. Nad formulářem (tím velkým bílým obdélníkem) pro psaní příspěvku klikněte na ikonu YouTube YouTube video a adresu videa vložte do okénka. 4. Kliknutím na OK se vám video vloží do příspěvku.

Jak vytvořit pěkný odkaz Vkládání pěkných odkazů 1. Zatím neklikejte na žádné tlačítko 2. Napište větu, která má obsahovat pěkný odkaz 3. Jděte na cílovou stránku a z adresního řádku prohlížeče si naberte (Ctrl-C) její adresu. 4. Vraťte se ke svému rozepsanému příspěvku a část věty, ze které se má stát odkaz, označte myší. 5. Teprve nyní klikněte na tlačítko pro vkládání pěkných odkazů: pěkný odkaz 6. Otevře se dialogové okénko - vložte do něj adresu cílové stránky (Ctrl-V). 7. Okénko zavřete a je to. 8. Nelekněte se toho dlouhého kódu, který se vám vložil do příspěvku. Poznámka Odkazy můžete také jednoduše napsat (stačí začít www…) a budou funkční (jen nebudu tak "pěkné"…)

Závazná pravidla Omlazení.cz

Pravidla Bazaru

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené