arrow
profile_image
karkulka19
od 2. 1. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Ahoj. Mám před sebou první jízdu v autoškole a jsem z toho hodně vyklepaná.. Při vyučovací hodině nám učitel dával jen testy a zbytek jsme se měli naučit z knížky..
Hodně věcí mi není jasných.. Třeba brzdění - kdy mám zabrzdit jen brzdou a kdy i se spojkou.. Kdy mám odbrzdit ruční brzdu.. Jak mám řadit ( je mi jasné, že na 1 se rozjíždím, pak hned řadím na 2, ale není mi jasné kdy podřadit a pak jestli zas hned zařadit..)
Jsou to hloupé otázky, ale po 3 vyučovacích hodinách, kde jsme probírali hlavně testy mám mít hned jízdy..

arrow
profile_image
mate
od 21. 6. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

ruční brzdu odbrzdíš hned na začiatku.Bez spojky brzdíš len vtedy, ak potrebuješ pribrzdit.Ak chceš zastavit,začneš brzdit a stlačíš spojku,vyradíš rýchlost a dobrzdíš do zastavenia.Rýchlosti nahor radíš asi pri 2300 otáčkach, smerom nadol nenechaj otáčky pod 2000,potom podraď.Učitel ti pri prvej jazde pomože.Myslím, že najvačší problém je s rozbiehaním.Chce to citlivú nohu na spojku.Púštat pomaly, hlavne ak začne zaberat, aby ti to nezdochlo.

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

Pokud jsi nikdy neřídila, určitě to instruktorovi řekni a on by ti měl poradit.

Třeba řuční brzda je dobrá při rozjížděnì do kopce, při parkování atd. Odjistíš ji, když se chceš rozjet. Bud stojím na brzdě a nebo už mám zařazeno a stojim na spojce.

Hlavně tyhle věci musíš sama zjistit a vyzkouset, navíc každý je zvyklý dělat jiné věci.

Když brzdím a to o hodně, tak si vyřadím a tím pádem stojím na spojce, abych mohla zase zaradit.

Přerazení na vyssi stupen uslysis+auto řve.

Ono ted je toho na tebe moc naraz, ale jak se do toho dostanes, ani ti to nepřijde.

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

Cituji karkulka19: kdy mám zabrzdit jen brzdou

když chceš jen zpomalit

Cituji karkulka19: a kdy i se spojkou.

když chceš zastavit, úplně

Cituji karkulka19: Kdy mám odbrzdit ruční brzdu

pokaždé, když zatavíš-zaparkuješ, zabrzdíš ruční brzdu. Dále když musíš zastavit do kopce, třeba u přechodu pro chodce, tak ji musíš zatáhnout. Při rozjíždění první zařadíš 1 a poté pomalu pouštíš spojku a čekáš, až ti zabere a pak odbrzdíš ruční brzdu.

Cituji karkulka19: není mi jasné kdy podřadit a pak jestli zas hned zařadit

podřazuješ v zatáčkách, nebo když zpomaluješ. Já přeřazuji, když mám víc jak 2000 otáček a podřazuji, když se to blíží k 1000 otáčkám, ale to poznáš i z toho, že to auto začne "řvát"

arrow
profile_image
onsall mojeid
od 6. 6. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Spíš napíšu moje zkušenosti z autoškoly, takže první hodina byla to že nám řekli teorii co se týče semaforů předjíždění křižovatek a tak takže to byla první hodina a pak už jsem měla jízdy. První jízda byla tom smyslu že jsme jeli na cvičné parkoviště kde mi bylo vysvětleno jak se rozjíždět. Tedy zařadím jedničku se zmáčklou spojkou a postupně pouštím spojku a přidávám plyn. Tak jsem se rozjížděla a jezdila mezi překážkama. Pak jsme vyjeli na méně frekventovanou silnici a tam jsem přeřazovala na 1 2 3 4 5 abych se to naučila. Další jízdy už byly přímo ve městě. Ničeho se neboj učíš se to a i po tech 10 nebo kolikati jízdách které pro ukončení autoškole musíš absolvovat z tebe řidiče neudělají. Taky jsem se dřív dívala při kolika otáčkách mám asi přeřadit ale až budeš jezdit tak už to půjde samo. Ničeho se neboj já si říkala i to jak se vůbec udeřím ve svém pruhu a je to jednoduché nic na tom není. hlavně až budeš mít řidičák tak musíš jezdit jinak to zapomeneš a bude to jako by jsi nikdy řidičák neměla

arrow
profile_image
onsall mojeid
od 6. 6. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Cituji Miki1: pokaždé, když zatavíš-zaparkuješ, zabrzdíš ruční brzdu

Ještě jsem chtěla říci že neexistují žádná pravidla na to kdy co a jak jsou lidé kteří když dojíždí ke křižovatce tak dupají na brzdu někdo podřadí. To samé že do kopce se nemusíš rozjíždět na ručku ale klidně jen s nohou na brzdě. Nemusíš po zaparkovaní zařazovat ruční brzdu hlavně v zimě se to nedoporučuji lepší je zařadit zpátečku.

Cituji Miki1: Já přeřazuji, když mám víc jak 2000 otáček a podřazuji, když se to blíží k 1000 otáčkám,

Taky záleží jestli jezdíš s dieslem nebo s benzínem protože diesel jezdí na menší otáčky.

Cituji karkulka19: Jsou to hloupé otázky, ale po 3 vyučovacích hodinách, kde jsme probírali hlavně testy mám mít hned jízdy..

Myslím si že ty testy jsou hlavně na to aby jsi udělala dobře tu testovou část ono je opravdu těžké vysvětlovat jak se rozjíždět a řadit když v tom autě nesedíš myslím že až si to budeš moci všechno osahat bude to pro tebe pochopitelnější.

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

Reaguji na onsall:
Pravda Já to vlastně napsala tak, jak jsem já zvyklá. Díky

arrow
Neprodává v Bazaru

moderátorka

Cituji karkulka19: Třeba brzdění - kdy mám zabrzdit jen brzdou a kdy i se spojkou..

Se spojkou brzdíš tehdy, kdy chceš (nebo je riziko) aby auto úplně zastavilo (například při přednostech zprava, kdy hrozí, že budeš dávat přednost, na stopce, na přednosti v jízdě a hlavně na křižovatkách) - když zabrzdíš úplně bez spojky, tak Ti chcípne motor (pokud nemáš vyřazeno). Bez spojky jen přibrzďuješ (třeba při jízdě z kopce)

Cituji karkulka19: Kdy mám odbrzdit ruční brzdu..

Tak bez odbrždění ručky se nerozjedeš Takže natuty poznáš, že ji máš odbrzdit A rozjíždět se do kopce s ručkou se už mám tne pocit snad ani neučí )a když ano, tak Ti opět poradí instruktor).

Cituji karkulka19: Jak mám řadit ( je mi jasné, že na 1 se rozjíždím, pak hned řadím na 2, ale není mi jasné kdy podřadit a pak jestli zas hned zařadit..)

Ze začátku Ti to bude instruktor říkat, postupně si naposloucháš motor a poznáš to podle jeho zvuku Dále se dá řídit počtem otáček

Tohle všechno je praxe a naučíš se to akorát při jízdách. Když Ti jednou chcípne auto na křižovatce, protože při brždění nezmáčkneš spojku, tak si to zapamatuješ...Stejně tak když Ti auto při moc velkém rychlostním stupni chcípne při cestě do kopce...je to vše o praxi takže to zatím moc neřeš, tohle je přesně to, co by ses měla naučit až v jízdách a na to tam jsou ti instruktoři Já před jízdama neměla teorii vůbec (měli jsme ji jako samostudium a nějak nebyl čas ) a bylo to jedno, protože tohle tam stejně nenajdeš

arrow
profile_image
karkulka19
od 2. 1. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Holky děkuju moc.. Doufám že to zvládnu bez nějakých větších problémů

arrow
Neprodává v Bazaru

moderátorka

Cituji Dirtyangel: Když brzdím a to o hodně, tak si vyřadím a tím pádem stojím na spojce, abych mohla zase zaradit.

počkej, když si vyřadíš tak není důvod stát na spojce.......Pokud chceš stát na spojce tak nemá enu vyřazovat - vyřazuje se proto, aby člověk nemusel na té spojce stát třeba celou dobu, co má červenou......

Cituji onsall: Ještě jsem chtěla říci že neexistují žádná pravidla na to kdy co a jak jsou lidé kteří když dojíždí ke křižovatce tak dupají na brzdu někdo podřadí. To samé že do kopce se nemusíš rozjíždět na ručku ale klidně jen s nohou na brzdě. Nemusíš po zaparkovaní zařazovat ruční brzdu hlavně v zimě se to nedoporučuji lepší je zařadit zpátečku.

Souhlas. Myslím že je zbytečné tady zakladatelku zahltit odbornými termíny a způsoby řešení situací, kterým stejně zatím 100% nerozumí Takže dle mého je nejlepší rada zakladatelce - buď v klidu a nech si to vysvětlit instruktorem a co Ti nebude jasné, tak na to se ptej! Žádný učený z nebe nespadl a jízdy jsou od toho, aby jsi se naučila přesně to o čem tu píšeme

arrow
profile_image
MiaMax
od 24. 8. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Moje zkušenosti byly takové, že jsem měla jednu hodinu teorie a potom mě hned instruktor posadil za volant na odpočívacím pruhu. Vysvětlil a jeli jsme. Nejlepší je vyzkoušet, né jen se o tom bavit a on ti vždycky pomůže.
Hodně štěstí

arrow
profile_image
hambala
od 12. 6. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji bakalářka: počkej, když si vyřadíš tak není důvod stát na spojce.......Pokud chceš stát na spojce tak nemá enu vyřazovat - vyřazuje se proto, aby člověk nemusel na té spojce stát třeba celou dobu, co má červenou......

přesně tak, hlavně se vyřazuje kvůli tomu, že to hodně ničí spojku, stát na tom dobou na červený.. U nás za to i u zkoušek vyhazovali

arrow
profile_image
Áď4
od 20. 7. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

U mě teda první jízda probíhala tak, že mě instruktor odvezl na parkoviště, asi půl hodiny mi vysvětloval různé čudlíky a páčky v autě, pak jsem jezdila po parkovišti osmičky, abych se naučila točit volantem, vždycky po kouscích jsem zastavovala, abych trénovala rozjezdy (teoreticky už to máš v příspěvcích nad mým), a pak hurá do provozu Ničeho se neboj

arrow
profile_image
Áď4
od 20. 7. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji bakalářka: A rozjíždět se do kopce s ručkou se už mám tne pocit snad ani neučí

Učí Mě tím mordovali někdy od třetí jízdy (a stejně jsem se to nikdy nenaučila )

arrow
Neprodává v Bazaru

moderátorka

Cituji hambala: hlavně se vyřazuje kvůli tomu, že to hodně ničí spojku, stát na tom dobou na červený.. U nás za to i u zkoušek vyhazovali

U nás za to nevyhazovali u zkoušek, ale asi by mě táta nepustil za volant, kdybych to nedělala Jak říkáš, je to pro prodloužení životnosti spojky....

Cituji Áď4: Učí Mě tím mordovali někdy od třetí jízdy (a stejně jsem se to nikdy nenaučila )

Asi jak kde Mě taky mordovali, ale jen se spojkou do záběru Do takového parádně prudkého kopce

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené