arrow
profile_image
siso
od 10. 9. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Prosím, má zákazník právo vrátit zboží nakoupené přes internet bez udání důvodu?Myslím, že je ta možnost do 14 dnů od doručení, ale nejsem si jistá a také netuším, jestli to platí vždy.Děkuji.

arrow
profile_image
gumidek
od 25. 3. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Zboží můžeš vrátit bez udání důvodu do 14 dnů od data jeho převzetí tzn. odstoupit od kupní smlouvy učiněné na dálku. Prakticky dochází k tomu, že firmě vrátíš převzaté a zaplacené zboží a oni Ti vrátí peníze. Odstoupení od kupní smlouvy musí mít ze zákona písemnou podobu (doporučený dopis, e-mail) a jeho přijetí musí být potvrzeno. Většinou se vyžaduje vracet zboží nepoužité, někdy i vůbec nevybalené. A co vím, tak 14denní lhůta neplatí pro aukce, čili zb. objednané z Aukra nebo tu, tomu nepodléhá a je čistě jen na ochotě prodávajícího, zda Ti vyjde vstříc.

arrow
0%
0    0
Nebyla hodnocena

gumidek: Komerční prodejce na Aukru nebo kdekoliv jinde, by měl vrácení zboží akceptovat.

arrow
profile_image
Miska86
od 1. 3. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

siso, podívej se také do obchodních podmínek daného prodejce.. mnohdy tomu je i tak, že se společnosti "chlubí" tím, že má u nich zákazník možnost zboží vrátit (ať už bez udání důvodů nebo ne) a uvádějí to jako nějaký bonus - přitom ze zákona právo na odstoupení od kupní smlouvy máš..

jinak třeba s Aukrem mám co se týče vrácení zboží dobré zkušenosti, ale vždy je jednalo o většího prodejce, u kterého jsem dostala k novému zboží i doklad o koupi, ne o běžnou aukci, kdy danou věc prodávala fyzická osoba (a jednalo se např. o něco, co mu doma překáželo).. ale i u tohoto právo na odstoupení od kupní smouvy máš tak jako tak..

arrow
profile_image
Frasonka
od 16. 3. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Vrácení zboží do 14ti dnů bez udání důvodu anebo záruka 2 roky jsou sice povinností prodejce, ale pokud to uvádějí prodejci na svých stránkách, nedělají to jen proto, že jsou vychytralí a považují to za nějaký bonus. On totiž to zdaleka nedělá každý prodejce, ikdyž by měl. Prodejci-"chytráčci"- na vrácení zboží naopak neupozorňují, protože mají snahu vše zamést pod koberec. A často se jim to daří. Málokterý zákazník je totiž tak urputný, že by o svá práva bojoval třeba až u soudu. Asi nikomu se nevyplatí právník, co bere od 2 tisíc/hod., aby mu pomohl v občansko-právním sporu o vrácení zboží v ceně pár stovek. Proto všem prodejcům, co opravdu berou věci do 14dnů zpátky a vezmou od Vás i reklamaci, držím palce. Je takových málo
Jen, ať si to píší na stránky! Pak to budou vědět všichni a nebudou třeba podobná diskuzní fóra

arrow
profile_image
Miska86
od 1. 3. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Frasonka
však přesně tak jsem to myslela

Cituji Frasonka: Prodejci-"chytráčci"- na vrácení zboží naopak neupozorňují, protože mají snahu vše zamést pod koberec.

To asi těžko - pokud na to e-shop neupozorní, prodlužuje se tato lhůta automaticky na 3 měsíce.

arrow
profile_image
lulamae mojeid
od 23. 10. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

moderátorka

Cituji MilySkritek: To asi těžko - pokud na to e-shop neupozorní, prodlužuje se tato lhůta automaticky na 3 měsíce.

Na základě čeho? Link pls.

arrow
profile_image
Zanet96
od 26. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Cituji Miska86: přitom ze zákona právo na odstoupení od kupní smlouvy máš..

Přesně tak,Do 14 dnů,ti to vzít musí.Máme internet.obchůdek.

lulamae
Občanský zákoník, link najde google.

arrow
profile_image
James Kirk
od 24. 9. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Máš na to nárok, ale zboží musí být nerozbalené a ve stavu schopného pro další prodej. Toto platí u internetových e-shopů. Čili nemusí to platit třeba na Aukru, pokud se někdo zbavuje starý televize.

arrow
profile_image
Dalexa
od 26. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Právě jsem obdržela z internetového obchodu hodinky, které mají jinou barvu, než jsem si objednala. Potřebovala bych přesný postup, jak se zachovat. Nejdřív jsem zaslala e-mailovou reklamaci. Pokud se nevyjádří,tak zboží pošlu zpět. Jakou mám záruku, že mi vrátí peníze ? Pošlu zboží a co pak ? Nebudu mít peníze ani hodinky ? Jak tedy postupovat ?

arrow
Neprodává v Bazaru

VIP

Dalexa

no a čeho chceš dosáhnout? - Protože podle toho bych reagovala

a co všechno jsi udělala, tedy, jestli jsi zboží rozbalila, a jestli je možné ho znova prodat jako nepoužitý originál

arrow
profile_image
Dalexa
od 26. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

matadi
Čeho chci dosáhnout ? Stačí mi ke spokojenosti, když mi zboží vymění za to které jsem si objednala. Zboží jsem rozbalila, ale jen tak, že jsem z kovové krabičky, kde jsou ty hodinky, odstranila víčko, ani jsem je nevyndávala a zase ho zavřela (nebylo nijak přiletované, nebo tak něco).

arrow
Neprodává v Bazaru

VIP

Dalexa

to jde o to, jestli chceš zboží vrátit a dostat peníze nebo jestli chceš hodinky vyměnit.

taky je možné, že barva na fotce zkresluje a je tedy důležité, aby barva byla výslovně na objednávce a faktuře uvedena ( teď to přeženu, ale dohadovat se jestli je modrá světlejší než na fotografii a ve skutečnosti je tmavší, je asi nesmysl ) takže předpokládám, že ti místo modré poslali třeba hnědou, místo zlaté stříbrnou . . .

pokud chceš zboží vrátit - zabalit, napsat dopis, že zboží vracíš a žádáš zaslání částky, kterou jsi za hodinky zaplatila na číslo účtu, které jim napíšeš (jedná se o částku jen za hodinky, ne za dopravu, pokud jsi ji platila )

pokud žádáš o výměnu zboží, napíšeš, že uvedená barva nesouhlasí dle faktury (objednávky a fyzicky dodaným zbožím a žádáš o výměnu (nutno pravděpodobně doložit objednávku, kde je barva, kod, jiné rozlišení a kopii jimi zaslané faktury

v každém případě bys jim zboží měla zaslat na svoje náklady zpět a to co nejdřív

ještě je varianta, že si hodinky necháš a budeš po nich požadovat slevu z kupní ceny, bo dodané zboží neodpovídá fakturaci

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené