Ahoj,
potřebovala bych poradit, kde bych našla zákon upravující nebo týkající se reklamací (pokud něco takového existuje). Totiž, sestřenice má notebook a už potřetí se tam vyskytla stejná vada. Od jednoho právníka jí bylo řečeno, že v tomto případě má právo budˇ na vrácení peněz anebo na úplně nový notebook stejné hodnoty. Chtěla by vrátit peníze. Do prodejny nechce jít ale bez ničeho, chtěla by mít důkaz, že to, co požaduje je pravda, protože má obavy, že prodejce se bude ošívat. Notebook je ještě v záruce.
Je tu někdo takový, kdo by jí mohl poradit?

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/sp otrebitel/cast2.aspx#par13

Je to tento zákon: Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
Mě se vždy vyplatilo zaslat reklamovanou věc doporučenou poštou, máte to černé na bílém a vždy mi byly vráceny peníze

Ještě jinak, předešlý zákon je,jak se k Vám má prodávající chovat a tento je pro reklamaci:
Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník
§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

BBeruna
Natalii20
Holky, moc Vám děkuju , snad budou v prodejně rozumní a nebudeme tam muset tahat i právníka. Zítra tam sestřenka jde, tak dám večer vědět, co bylo a jak to dopadlo.

arrow
profile_image
Zanet96
od 26. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Cituji Aysel: Do prodejny nechce jít ale bez ničeho, chtěla by mít důkaz, že to, co požaduje je pravda, protože má obavy, že prodejce se bude ošívat. Notebook je ještě v záruce.

Neboj,každý prodejce moc dobře ví,že vrátit peníze musí,jen to třeba chvíli bude zkoušet okecávat,ale neuspěje.Prostě odstoupíte od kupní smlouvy a je to.
Jakmile se vada vyskytla už 3x,musí vrátit peníze.Takhle to prostě tady funguje.Držím palce
Každá prodejna by měla mít k dispozici reklamační řád.

arrow
profile_image
lulamae mojeid
od 23. 10. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

moderátorka

Aysel
Máte nárok na odstúpenie od zmluvy pri opakovanom vyskytnutí vady - nikde v zákone sa o 3 razoch nehovorí. 3 razy sú zaužívané len kvôli jednému judikovanému prípadu, ešte z dávnych čias.

Takže, ak by ste na to mali nervy, tak žiadať vrátiť peniaze už pri druhom výskyte vady - aj to je totiž opakovaný výskyt, či nie?
Niektorí predajcovia s tým nemajú problém a uznajú to, iní a ako na sväté písmo odvolávajú na tie 3 razy...
To len taká poznámočka...

Cituji Zanet96: Držím palce

Děkuju

Cituji lulamae: To len taká poznámočka...

Užitečná poznámočka,děkujeme

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené