arrow
profile_image
Misy
od 25. 1. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

daty
Aha, to jsem netušila, že je to takovejhle obchod. Já myslela, že je to klasickej obchod s počítačema, kam jim prostě dodali španělskej notebook a oni budou jen rádi, když ho pošlou dál, a když si toho nikdo nevšimne. Ale pokud je to takhle, tak je to opravdu chyba tý slečny, co si to nezjistila.

Misy - já to taky netušila, ale šla jsem po ceně, ale i v normální eshopech tenhle můj hp prodávaly za stejné nebo jen mírně rozlišné ceny, takže mě to ani nenapadlo.
Jo je to moje chyba, ale zkusím se s nimi domluvit, kdyby ta klávesnice byla ale aspoň anglická ..

Cituji Barcza: Taky mám nb z Gigacomputeru a s korejskou klávesnicí ovšem za těch pár ušetřených tisíc mi to stojí. Prodavač mě na to i upozornil při předvádění a nálepky přidal zcela automaticky. Já je teda nepoužívám, páč umím všemi deseti, ale myslím, že nálepky by to měly vyřešit, ne?
Já tam měla původně nainstalovanou i AJ verzi windows, holt je to ze zahraničí...

Mě na to ale neupozornil, vůbec a ani automaticky mi nálepky nepřidal - kdyby to udělal, tak si ho nekoupím, ptz nejsem blbá, abych si kupovala pc s kláv. špaň.
Ale je fakt, že si nadávám, že jsem si ten noťas neobjednala někde na netu českej.

No jelikož se to dá rešit až v pondělí, tak si tam zavolám a zkusím se poptat co a jak.
Díky všem, snad se to nějak vyřeší.

arrow
profile_image
daty
od 15. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Misy
OK. Je pravda, že to nemůže každý vědět. Ale přišlo mi divné tu hned hanit firmu. Kdyby si všichni četli obchodní podmínky, smlouvy a tak...(hlavně by pak neměli prostor opravdový podvodníci, viz pouliční t-mobile apod)

lauritkalo
Zkus to, ale je možné, že ti to nevemou. Zvlášť jestli si porušila nějaké balení (pytlíky, ochranné folie), není to jejich povinnost. Proč ti tak vadí lepíky na klávesnici?

arrow
profile_image
Lady
od 17. 2. 2007
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Podle § 616 občanského zákoníku můžete poukázat na "neshodu s kupní smlouvou" (pokud cizojazyčná klávesnice není někde v kupní smlouvě zmíněna). Můžete si vybrat mezi bezplatnou opravou zboží, výměnou zboží nebo slevou z ceny. Pokud to nebude možné, tak máte nárok na vrácení peněz.

arrow
profile_image
daty
od 15. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Lady
Pokud si jde koupit něco do obchodu, tak je smlouva většinou ústní. Dokazovat jak? Navíc obchod má v obchodním podmínkách jasně napsáno, že nb pocházejí ze zahraničí (z čehož víceméně vyplývá jiná klávesnice).
Kupní smlouva a doklad o koupi není to samé.

arrow
profile_image
Misy
od 25. 1. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

daty
Tak víš jak - v dnešní době je internet plnej podvodníků a vodičů za nos, takže bych se tomu ani nedivila... zrovna teď jsem četla zprávu, jak chlapovi místo ntb přišel jen obraz od rámu . Se pak nediv, že je každej hned podezřívavej

Každopádně jsem zvědavá, jak to dopadne. Tak se sem, když tak, lauritkalo, pak ozvi, ju? Budu ti fandit.

arrow
profile_image
daty
od 15. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Misy
myslím, že když bude mít štěstí na dobrého prodejce, tak jí vyhoví. Pokud má všechny obaly a tak.
A když ne, tak na ty přelepky se fakt dá zvyknout.

arrow
profile_image
Lady
od 17. 2. 2007
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Kupní smlouva je v obchodě většinou ústní, s tím souhlasím, ale zákazník nemusí nic dokazovat. Prodejce má informační povinnosti stanovení zákonem na ochranu spotřebitele - § 10:
(6) Při prodeji použitých nebo upravovaných výrobků, výrobků s vadou nebo výrobků, jejichž užitné vlastnosti jsou jinak omezeny, musí prodávající na tyto skutečnosti spotřebitele předem zřetelně upozornit.
§ 13
Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb, včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou (dále jen "reklamace") spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav.

Takže, pokud kupující na rozpor s kupní smlouvou poukáže, nemá prodávající šanci. Správný postup by byl, kdyby na paragon nebo jakýkoliv doklad, který předává zákazníkovi uvedl "španělská klávesnice".

Tak holky - když se kdokoli podívá na jejich stránky - v profilu společnosti najde, že a to cituji: "Přímý dovoz - veškeré zboží je dováženo ze zemí Evropské unie, Asie a z USA bez dalších zprostředkovatelů (čímž udržujeme nízké nákupní ceny). Díky odlišným požadavkům zákazníků na těchto trzích přivážíme do naší republiky často specifické a atypické produkty. Tím jsme zaplnili prostor na trhu, kde zákazníci vyžadovali produkty specifické konfigurace a modelů."
Žádná zmínka, že přímo ten nebo ten počítač je španelský nebo jaký - ani u konkrétního produkty, který si tam vyberete - tohle je sporné, protože většina pc se vyrábí v zahraničí a dováží k nám, tedy i ty, které mají českou klávesnici.
Navíc mě prodejce vůbec neinformoval o podmínkách prodeje či reklamace, nehledě na to, že mi neřekl že je to španělský výrobek se španělskou klávesnicí.
A ani na dokladu není napsané, že je to španělské pc - jen ty počítače a pak nějaké kódy. Nic navíc
Tím podle mě opravdu došlo k rozporu ve smlouvě při prodeje. Takže podle všeho má opravdu recht Lady - tímto ji děkuji.
Zítra ráno zavolám na ochranu spotřebitelů zeptám se jich.
Ale ani v obchodním podmínkách není žádná taková věc zmíněna.

Rozpor s kupní smlouvou. Zákazník má právo nechat firmu GIGACOMPUTER s.r.o. uvést prodávaný produkt do stavu, uvedeném v kupní smlouvě dle §616, pokud došlo k rozporu s kupní smlouvou, výměnou věci nebo její opravou, v případě že toto není možné, odstoupit od kupní smlouvy a to v případě, že kupující o rozporu s kupní smlouvou nevěděl nebo rozpor sám nezpůsobil. - v obchodní podmínkách jsem našla toto.

arrow
profile_image
ILChazz
od 1. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Vzhledem k tomu, že jsme přímí dovozci výpočetní techniky do ČR ze zahraničí, notebooky nemusí mít českou klávesnici! (tzn. chybí diakritika), stejně tak mohou mít notebooky a počítače operační systém v cizím jazyce a tento systém nemusí být plně nainstalován! U renew a refurbished kusů může vzniknout odchylka v obsahu příslušenství notebooků a počítačů oproti stránkám výrobce.

Zdroj GIGACOMPUTER.CZ

Stačí pořádně číst

ILChazz - to jsem si všimla - otázka je, že když proběhl prodej na prodejně a třeba jsem předtím neměla možnost si obchodní podmínky přečíst, prodejce mě neinformoval vůbec o ničem (vyjímka že záruka je 24 měsíců standartně) a údaj o španělské klávesnici chybí na daňovém dokladu - jak to tedy je?

arrow
profile_image
lulamae mojeid
od 23. 10. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

moderátorka

Cituji lauritkalo: třeba jsem předtím neměla možnost si obchodní podmínky přečíst

Si svojprávna osoba. Nikto ťa, predpokladám, v obchode so zbraňou pri hlave nenútil ten ntb kupovať.
Uzatvorením kúpnej zmluvy súhlasíš s obchodnými podmienkami predajcu. Obchodné podmienky, pokiaľ ich predajca používa, sú voľne dostupné buďto na webe, alebo na predajni (oba spôsoby sú zákonom uznávané).

Preber si to ako chceš, ILChazz má pravdu. Ty si v tomto prípade od predajcu dostala adekvátne riešenie- samolepky na klávesnicu.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené