arrow
profile_image
yoan
od 29. 8. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Ahoj, pokaždé, když cvičím různé cviky na břišní svaly (sedy lehy, cviky v rámci jógy v denním životě), tak mě ve výsledku místo břišních svalů bolí jakoby v kyčelních kloubech. Mohl by mi někdo poracit, čím to může být, popř. které cviky jsou vhodnější na posílení břišního svalstva? Díky moc

arrow
profile_image
rozinka1
od 26. 11. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Tak to je opravdu zvláštní, že tě bolí kyčle, ještě jsem o tom neslyšela. Myslím si, že to může být tím, že když děláš např. sedy-lehy, tak spíš asi zabíráš nohama než bříškem. Zkus se více soustředit na břicho, při záběru vydechni a zatni, při lehání se nadechuj.

Jinak mám dobrý cvik na pas a dolní část zad (tam mám jakoby špíčky, které "přetíkají" přes rifle ). Mírně se rozkročíč, rozpažíš a nakláníš se 10x ve 3 sériích na jednu stranu a to samé na druhou stranu. Nebo se trupem otáčíš vpravo a vlevo, ale nohy musíš mít pevně na zemi.

no já mám trochu křivé záda a dělá mi to taky ale nevím zda to tím může mít spojitost Mě lupe v kyčlích na obou stranách když stojím, zvednu jednu nohu a ppokládám dolů tak lupne.. a to samé s druhou.. a někdy při sedu lehu taky. Jsi si jistá třebas že pracuješ s břichem a nepomáháš si nohama? A dobře dýcháš?

taky se mi to stávalo, nebyla to vyloženě bolest přímo v kyčlích v kloubech, ale jakoby kolem nich, v těch stehnech nad kyčlemi. také jsem nevěděla čím to je, ale došla jsem k závěru, že to je nějaká skupinka svalů, která dříve nebyla zvyklá na takovou zátěž a proto bolela. protože během pár měsíců cvičení bolest zmizela, až se má kondička zlepšila. ale je to jen čistě můj názor, třeba to s tím také nesouvisí... jinak mi při nějakých cvicích, také lupe v kyčli, je to nepříjemné a nevím, co s tím

arrow
profile_image
yoan
od 29. 8. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

No dýchám správně a nohama to podle mě netahám, ale co jsem se bavila s kolegyní v práci, tak ta mi říkala, že se jí to stává taky a podle ní to je tím, že břišní svaly nejsou posílené a ten cvik tahám spíše zádovýma, ale co je na tom pravdy, to nevím. Proto se ptám tady..

arrow
profile_image
Jo Hanka
od 24. 4. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

taky mi lupe a křupe v kyčlích (chtěně i nechtěně při různých pozicích), jde o to najít variantu pro tvé tělo, u kterého se to nestane. podle mě jde o to, že ty svaly u těch kyčlí nejsou na to zvyklé a časem by to mělo odstoupit. jinak mě třeba bolí taky po těch sklapovačkách s nohama ve vzduchu a z jogy třeba po bojovníkách, když je zařadím moc často, nebo když jdu na maximum jakoby a nejsem ještě zahřátá

arrow
profile_image
Pett21
od 20. 6. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

kyčel je napojená na pánev, pokud cvičíte v podsazení pánve, přetežujete kyčelní kloub, který je stažený a nemá dostatečnou hybnost, pokud trpíte zvětšenou lordozou v oblasti beder, tak je to zcela typické a je nutné naučit se posilovat hluboké břišní svalya zvýšit strečink bederní páteře a kyčelního kloubu

arrow
profile_image
Pett21
od 20. 6. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

jinak je to hlavně tím, že tlačíte bedra do poldožky, zvyšujete tlak do beder a hlavně zkracujete tím přímý břišní sval a úpony tzv. esíčka, které vedou od spony stydké ke kyčlím

arrow
profile_image
yoan
od 29. 8. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Pett21:
Jo, tak asi to bude tím, s podsazonou pánví asi cvičím a zvětšenou lordózu mám trochu taky. Jaké cviky na hluboké břišní svaly a strečink bederní páteře a kyčelního kloubu bys mi kdyžtak doporučila? Ať si zase spíš jenom neublížím

arrow
profile_image
Pett21
od 20. 6. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

tak to se přiznám, že takto je to docela těžké napsat,a le doporučuji vypodložit si pánev dekou, kterou hodně sroluj at je pánev vyší, nedávat ji hlavně po bedra potom při cvičeni tlač lehce kostrč do té deky, lehce stahuj břišní svaly při nádechu a výdechu nesmíš pupík povolovat, musíš se naučit dýchat do břicha a po sléze do zad až do beder, tím se ta páteř uvolní, nejlíp se učí pokud pokrčíš obě nohy do úhlu 90x90 koleno je nad kyčlemi a kotník v rovině s kolenem. Potom ruce propneš a tlačíš dlaněmi do kolenou a kolena proti dlani, pánev máš pochopitelně vypodloženou tou dekou a pomalinku dýchej a snaž se stále lehce tlačit sedací kosti a kostrč do deky

a hlavně opravdu hlídej obě ruce, aby jsi je měla propnuté do těch kolenou, často klienti u mne trpí dysbalancemi a jednu ruku mi nechávají povolenou zkus najít instruktora, který by tě naučil zdravému způsobu posilování, protože pokud máš lehce lordozu bederni páteře, bude se ti to časem zhoršovat

arrow
profile_image
yoan
od 29. 8. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Pett21:
Moc Ti děkuji za vyčerpávací popis, náhodou o nějakém instruktorovi v Brně bys nevěděla?

arrow
profile_image
Pett21
od 20. 6. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

nejlepší z nejlepších je Jana Šimková, tam rozhodně nebude chyba často se s ní potkávám na workshopech a má vynikající přístup, naučí tě pochopit jak správně posilovat a neničit si záda

arrow
Neprodává v Bazaru

To lupání spíš bude první známka artritidy, což neznamená, že příští rok budete potřebovat novou kyčel, ale může jednou zlobit. Já to mám tak s pravým kolenem, tak jsem se na to informovala.

arrow
profile_image
Sára2
od 29. 6. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji Petruszka: To lupání spíš bude první známka artritidy, což neznamená, že příští rok budete potřebovat novou kyčel, ale může jednou zlobit. Já to mám tak s pravým kolenem, tak jsem se na to informovala.

Pokud se informujete u doktora a není příliš osvícen tak vám řekne opravdu jen tohle ale pokud se s tímhle vysvětlením nesmíříte a začnete pátrat dále tak zjistíte, že spíše to bude povytažení kyčelního kloubu, doporučuji si najít terapeuta, který se tím zabývá (je jich dost ale je dobré lepší najít někoho kdo se na to víc specializuje než, že absolvoval jeden kurz) se aspoň jednou nechat někde srovnat Dornovou metodou a nechat si ukázat jak na kyčle cvičit s ručníkem, bolest velmi rychle ustane, jde o to, že pokud je náhodou jeden nebo oba dva klouby i třeba mírně povytažené jakákoliv další činnost jako pilates, jóga, prostě protahování a cvičení na laicky řečeno křivé kostře vše naopak zhoršuje (tím protahováním se to vykřivení jen zhorší) takže nechat nejdřív srovnat, mluvím z vlastní zkušenosti, intenzívně tančím i cvičím jógu a asi před třemi lety kdy jsem opravdu inzenzívně začala protahovat a posilovat svaly jsem myslela, že od bolesti kyčelních kloubů budu muset se vším přestat - přecházelo mi to s kyčle už až do kolena a i do kotníku, že mě začala bolet nohy už i při chůzi - terapeutky zjistila, že jeden kloub jsem měla povytažený tak, že jsem měla tu nohu snad o 1,5 cm delší, Dornovkou se to vše vyřešilo od té doby naprosto v pohodě, je fakt, že jsem darebák a ani už ty doporučené cviky jsem líná cvičit a raději se nechám vždy jednou za rok srovnat.

arrow
profile_image
yoan
od 29. 8. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Děkuji moc za rady, jinak jenom taková technická připomínka, mě v kyčlík nelupe ani nekřupe, jen mě jakoby po chvíli bolí celá ta oblast kolem kyčlí (neco jako když vás při špatném provedení sedů lehů bolí za krkem).

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené