Online podnikání v praxi? To jsou kurzy Podnikání z pláže

Jak začít online podnikání? Psát blog, přidávat příspěvky na sociální sítě, budovat e-mailovou databázi kontaktů a prodávat digitální produkty?

img

Stáňa Stiborová, autorka bestselleru Podnikání z pláže a stejnojmenných online kurzů vám poradí jak začít.

Přečtěte si níž část rozhovoru z Cukrfree podcastu a inspirujte se:

Mně zrovna předevčírem myslím přišla taková hezká zpráva od jedné paní, která mi strašně děkovala za to, co dělám, za moje podcasty, a psala mi, jestli bych jí dala číslo účtu, že by mi chtěla za každý podcast poslat peníze. Tak mi to přišlo hrozně hezké, ale napsala jsem jí, že žádné peníze od ní nechci, ale že mi udělá radost, když si udělá radost něčím od nás na e-shopu. A takhle přesně já to vnímám, že tvořím velkou spoustu obsahu zdarma, ale potom ta odměna pro mě je ta, že si třeba u mě někdo nakoupí na e-shopu. Myslím si, že takhle je to fajn.

A takhle to funguje v online podnikání přirozeně, protože když ten člověk od tebe často něco čte nebo prostě ho bavíš, tak on tě začne mít rád a pak samozřejmě vlastně čerpá od tebe energii a chce ti ji vrátit a ten způsob je právě to, že si od tebe něco koupí.

img

Myslíš si, že je tedy důležité mít větší množství produktů? Myslíš si, že je lepší takhle to svoje portfolio rozšiřovat, protože samozřejmě já, když vydám e-book, tak se pár let bude prodávat, ale potom ty prodeje budou klesat a klesat, takže je asi potřeba, abych dělala pořád nové e-booky. Tak jaká je ta cesta podle tebe? Nebo jestli je nějaká cesta dá se říct vhodnější? Nebo zase záleží na každém?

Když vytvoříš e-book, tak on se teoreticky může prodávat opravdu hodně let a nemusí ty prodeje klesat, protože každý den se rodí nový zákazník. Takže když se potom zaměříš na to, že pořád rozšiřuješ to portfolio těch lidí, kteří tě sledují, tak ono se to bude prodávat dál.

Já jsem kurz Podnikání z pláže vytvořila v roce 2015. Samozřejmě mnozí tenkrát tvrdili, no jo, to bude fungovat jeden rok a tím to skončí. A od té doby to naopak spíše roste, protože my ten kurz uděláme jednou za rok a potom po celý zbytek roku převážně dávám ten obsah zdarma a věnuju se těm svým klientům a tomu, aby měli ode mě nějakou hodnotu a abychom spolu měli hezký vztah.

Takže nemusí to být pravidlo, že když vytvoříš jeden digitální produkt, tak že by to muselo znamenat, že musíš pořád vytvářet něco dalšího a dalšího. Může to ale znamenat to, že ty sama už nebudeš s tím digitálním produktem až tak spokojená, takže za rok si řekneš, ty jo, potřebuju to předělat. Což mně se třeba děje, takže každý rok kurz zaktualizuju. Takže nějaká práce kolem toho je.

Samozřejmě další cesta je, že vytváříš nové a nové produkty, protože tě to baví, protože teď tě napadne, že uděláš takovouhle meditaci, a teď tě napadne, že natočíš tady tři videa na tohle téma, a teď tě napadne, že napíšeš e-book, a prostě tvoříš a sdílíš.

A pak je samozřejmě funkční to, že ti lidé, kteří u tebe jednou nakoupili, tak si u tebe kupují další věci, a mezitím ti jiní lidé, pro které ta věc předtím nebyla zajímavá, si koupí tady tuhle novou věc.

Nutno říct, že tvoření e-booku jako takového není práce na rok. Když to máš v hlavě a máš v sobě ty zkušenosti, tak ho klidně vytvoříš za dva tři týdny. Já jsem třeba i svoji knihu napsala za pět dní. Prostě když to máš v sobě, tak to není jako nějaká, jak bych to řekla, diplomka nebo něco, co bys psala celý školní rok.

A ty ses mě teda ptala, jestli je potřeba vytvářet pořád nové a nové věci a rozšiřovat to. Já si myslím, že to je volba každého online podnikatele. Někdo to může postavit celé na jednom digitálním produktu. A mám jednu velmi úspěšnou klientku, která je z ročníku 2015, a ona asi čtyři nebo pět let měla pouze jeden digitální produkt, což byl online kurz, a ten prodávala. Neměla nic jiného. A až se jí uvolnily ruce, někdy v tom roce 2019, 2020, tak prostě začala tvořit nějaké nové kurzy, ale ne z té podstaty, že by musela, protože ten první se jí pořád prodává, ale protože chtěla.

img

Myslíš si, že člověk musí být expert na to, co potom sdílí? Protože ty jsi říkala, nebo jsem to i někde četla, že když je někdo expert, tak potom nasdílí ty své zkušenosti, které posbíral. Myslíš si, že na to, aby člověk začal s online podnikáním, musí být skutečně expert na to své téma?

Já myslím, že to slovo expert je možná pro některé lidi takové zavádějící a mají z toho strach, protože se necítí být expertem, protože jak jsi sama říkala, tak ta věc je pro ně naprosto přirozená.

img

Je fajn si uvědomit, že v jakékoliv oblasti našeho života jsme někde jako na cestě, nikdy nejsme úplně stoprocentní hotový expert, který by věděl úplně všechno.

A když jsi na té cestě, tak já dám takový příklad. Řekněme, že někdo je na gymplu v prváku a potřebuje doučovat matiku. Ten člověk nepotřebuje úplně nutně experta, nějakého docenta z vysoké školy, který prostě je největší kapacita na matiku v Česku, protože kdyby tenhle člověk tomu studentovi v prváku to měl vysvětlit, tak oni se vůbec nepotkají, protože ten profesor bude mluvit úplně jinou řečí. Ale když to bude někdo, kdo zrovna maturuje, je o pár let starší, tak si spolu můžou sednout a on mu ty svoje zkušenosti předá a jsou si blíž.

img

A proto stačí být na úrovni toho člověka, který je o pár kroků dopředu, a sdílet ty svoje zkušenosti. Nemusíš být nutně ten docent, protože pak už nebudeš mluvit řečí toho svého klienta. A i když už potom jsi tak daleko, tak je fajn vždycky si vzpomenout na to, kde jsi začínala, a vždycky se snažit mluvit řečí toho klienta, aby ti rozuměl a abys to dokázala sdílet. Ale určitě není nutné vědět o tom tématu úplně vše. Jako určitě když nás nějaké téma baví a milujeme ho, tak v něm pořád nějak rosteme a sdílíme dál a dál to, v čem jsme vyrostli, ale neznamená to, že bychom měli začít něco dělat až v momentě, kdy jsme úplně hotoví.

Podívejte se na absolventy kurzů Podnikání z pláže na www.plazovnici.cz

A taky jsou důležité, jak jsi zmiňovala, ty různé cílové skupiny. Protože vím, že je třeba spousta lidí, kteří nebudou sledovat člověka, například co se týče seberozvoje, který jim na jednu stranu bude dávat dobré rady, ale na druhou stranu uvidíš, že v tom sám tápe. Že s nimi bude sdílet i ty své negativní zkušenosti nebo ty svoje propady. Ale v tom člověku to vyvolá vlastně nedůvěru, protože si řekne, no tak ona mi říká, jak mám žít, ale sama má takovéhle propady. A na druhou stranu jsou lidé, kteří to naopak ocení, kteří zase ocení tu autenticitu a vidí, že je to vlastně cesta a že i člověk, který tady říká, jak na seberozvoj, tak i sám ale má občas nějaké trápení. Takže věřím, že obě tyhle možnosti mají svoji cílovou skupinu.

Já si myslím, že myslet si, že ten guru, ten dokonalý člověk nemá už nikdy žádné trápení, je trošku past. A právě proto tak dbám na to naučit lidi té autenticitě a tomu sdílení i těch stínů.

Já jsem si spoustu let myslela, že existuje nějaký stav štěstí, kdy už nikdy nebudu mít s něčím problém nebo že už nebudu nic řešit. A já jsem potřebovala zjistit, jak to je. Pro mě už od nějakých 13, 14 byl takový největší guru osobního rozvoje Jack Canfield, autor Slepičí polévky pro duši, a objevil se ve filmu Tajemství. Ta naše generace o to pravděpodobně zavadila spíš než ta nová generace.

A já když jsem potom pár let zpátky měla možnost se s ním setkat a jet na workshop, týdenní takový privátní, tak jsem jela. A ten hlavní záměr byl, že jsem potřebovala vědět, jestli je někdy smutný, jestli má nějaký problém, jestli se někdy pohádá s manželkou. Já jsem prostě potřebovala vědět, jestli někdo, ke komu vzhlíží celý svět jako na jednu z vůdčích osobností osobního rozvoje, je pořád ještě člověk. A zjistila jsem, že ano. A byla to pro mě úleva.

Začala jsem pak sledovat i spoustu dalších lidí v nejrůznějších oblastech, a vlastně jsem zjistila, že myslet si o někom, že je v tom tématu dokonalý, je past, protože my se pak budeme vždycky cítit ne dost dobří a budeme mít pocit, že nikdy nedosáhneme toho, co ten člověk žije.

Takže je fajn sdílet i tu temnou stránku a nemusí to být v tom tématu. Třeba jsi v tom tématu už naprosto konzistentní a žiješ to dobře, ale to neznamená, že by to vyřešilo všechny problémy tvého života. Takže je fajn být lidská a ukázat těm lidem, že prostě tohle není nějaká ultimátní cesta k totálnímu štěstí.

Další videa a podcasty se Stáňou

Podnikání z pláže sledujte na Facebooku a Instagramu: https://www.facebook.com/PodnikaniZPlaze/
https://www.instagram.com/podnikanizplaze/ 



Komentáře

NAPSAT KOMENTÁŘ Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Pouze Vám na ní zašleme ověřovací zprávu.
(Váš komentář se zobrazí až po ověření Vaší e-mailové adresy.)

Jméno


Email


Komentář
:-) ;) ;) ;) :-( :-)   text tučně text kurzívou podtržený text pěkný odkaz YouTube video


Pošlete mi oznámení o dalších komentářích.
Zde se můžete Zaregistrovat (bez zaslání komentáře), případně Přihlásit

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.


Mohlo by vás také zajímat


DOPORUČUJEME
To Tap: Alternativní parfumerie, která okouzlila Brňany

To Tap: Alternativní parfumerie, která okouzlila Brňany

Kosmetika komerční článek

Na začátku stála myšlenka dopřát zákazníkům i ty nejluxusnější parfémy za přijatelné ceny. Mladý pár z Brna se proto rozhodl otevřít parfumerii, kde budou zákazníci vybírat čichem a nikoliv podle značky a vzhledu flakónku. A zabralo to.

DOPORUČUJEME
K moři 2020 s úsměvem na tváři navzdory koronaviru

K moři 2020 s úsměvem na tváři navzdory koronaviru

Životní styl

Mnozí si nejspíš doteď pamatují neuvážené výroky o tom, že kvůli koronaviru se letos k moři nepodíváme. Později média přišla s tím, že budeme moct jedině do Chorvatska, nebo třeba že na plážích v Řecku nás čekají plexiskla. Z Itálie média udělala masový hrob. Na dovolenou by tam jel jedině šílenec! Jaká je skutečnost?



ABSOLUTNÍ HIT TIPY A TRIKY DOPORUČUJEME
Šmejdi chtějí vydělávat na koronaviru

Šmejdi chtějí vydělávat na koronaviru

Životní styl

Nahlaste prosím všechny podezřelé inzeráty, tedy ty, které nabízejí respirátory a roušky, případně dezinfekční gely.