Apropo, podporu v nezamestnanosti (ak klientovi vzniká nárok) zasiela Sociálna poisťovňa (v ktorej kompetencii okrem iného vyplácanie podpory je) aj do zahraničia, i keď toto už až tak pružný proces zasa nie je . Aj z tohto mi vychádza podobnosť princípu fungovania...čiže trvať si na svojich právach, samozrejme, po splnení daných podmienok. Aby nedošlo k nedorozumeniu - prioritne reagujem na avizovanú vôľu úradníkov pomôcť klientovi . Prajem prijateľné zamestnanie, alebo aspoň kompetentných úradníkov...

arrow
Neprodává v Bazaru

Zdravím Nšo či.

Myslím, že tady došlo k malému nepochopení. Obecně vzato, to co popisuješ, tak platí i tady.
A co se týče řešení sporu dvou úřadů nadřízenou institucí, tak je to v našem právním řádu normální věc. Prostě kompetenční spor dvou úřadů, které se neumí domluvit, rozhoduje nadřízený úřad obou úřadů.
Ty špatné zkušenosti, které se tady uvádějí, tak jsou většinou zprostředkované. Omlouvám se, ale dle mých zkušeností, takovým velkou váhu nepřikládám. Dále ti, co mají špatnou zkušenost, tak neuvádějí přesně okolnosti, zda konkrétně žádali o to přeložení, jak reagovali na negativní stanovisko, zda se odvolali, atd.
Proto si myslím, že je to věc domluvy a je to jen a jen v lidech. Ale jak říkám někdy, může se i plést!

Jo a pro upřesnění, nejde o žádnou moc pracovníci úřadů, je to pouze takový klíč k vyplácení dávek v nezaměstnanosti, prostě strukturální záležitost, dle kterého se klienti evidují...

Mr_Spock
Súhlasím. Asi som sa nechala uniesť...Zo zásady prvotne pristupujem ku klientovi tak, aby mal skúsenosti pozitívne, i keď je pravda, že ľudia sú rôzni a ťažko vyhovieť. Viacmenej som reagovala, až keď so prečítala toto:

Cituji Mr_Spock: Záleží na přístupu úřednic. Prostě to zkus, bud příjemná, vysvětli ji svoji situaci a požádej ji o pomoc...

arrow
Neprodává v Bazaru

Ale to je prostě normální postup, kterým se může eliminovat nějaké subjektivní faktor vzniklý např. z nervozity, atd.

S tebou je radost spolupracovat! :

Mr_Spock

Cituji Mr_Spock: S tebou je radost spolupracovat! :

To si píš !

arrow
Neprodává v Bazaru

Cituji Mr_Spock: neuvádějí přesně okolnosti, zda konkrétně žádali o to přeložení, jak reagovali na negativní stanovisko, zda se odvolali, atd.

Tak u mě to bylo tak, že jsem přišel na pobočku úřadu práce, abych se informoval zda mě mohou přijmout zde mezi uchazeče o zaměstnání a abych měl nárok na podporu atd. Normálně slušně jsem přišel a slušně mi bylo vysvětleno, že to možné není. Takže mi to bylo podáno tak, že jediná možnost je jezdit 300km daleko, bez peněz, na pravidelné návštěvy úřadu práce. To, že jsem zmínil, že to prostě není reálné, tak to onu milou dámu nezajímalo, přeložení není uskutečnitelné v žádném případě. A podala mi to dostatečně přesvědčivě, že už jsem si to jinde neověřoval, kdo jiný než ona, by měl znát co je možné a co ne, v tomto směru.

Obecně k úřadu práce
Předtím než jsem odešel z Hranic, tak se mi stalo nejednou, že jsem chodil ode dveří, ke dveřím a zcela zbytečně. A to i když si člověk hledá práci sám, úřad mu to neulehčí, nepomůže. Jenom mě honili ať jim donesu všechny papíry, ať oběhám všechny místa, ketrá mi vytiskli s tím, že jsem nebyl první koho tam poslali a většinou to bylo už zabrané, nebo jsem prostě nepasoval personálnímu oddělení dané společnosti. Nehledě na to, že z jejich strany jsem nabídky dostal třeba i jednou za dva měsíce, což taky není terno při shánění práce...

Takže za sebe můžu s čistou myslí prohlásit, že s úřady práce mám silně negativní zkušenosti. A to jsem se snažil vyjít jim vstříc, ostatně bylo to v mém zájmu. A to už nezmiňuju, že konkrétně v Hranicích jsem byl svědkem nejedné rasové diskriminace ze strany úřadu práce...

Tuax
Predsa len ešte zareagujem i keď zopakujem, že nepoznám zákon o službách zamestananosti vašej republiky (tak sa volá u nás ten, na základe kt. vykonávajú úrady práce svoju činnosť v SR), ale chýba mi logika v presune kompetencií úradov práce, konkrétne: ak sa prvý raz dostavím na úrad práce príslušný trvalému pobytu, resp. bydlisku klienta za účelom zaradenia sa do evidencie uchádzačov o zamestnanie, následne požiadam o možnosť kontaktovať sa na ÚP v mieste prechodného pobytu, aký dôvod je k tomu, že sa klientovi nemusí vyhovieť?! Veď rovnako si následne plní povinnosti na úrade, ktorý má rovnaký legislatívny rámec, ako všetky úrady práce v rámci republiky. Čo zákon sleduje tým, že ak sa dva úrady nedohodnú, rozhoduje ministerstvo? V súčasnosti, keď je migrácia ľudí za prácou už bežná. U nás v tomto prípade existuje právny predpis súvisiaci s uvedeným zákonom, v kt. je uvedený postup riešenia a po splnení podmienok (naozaj rýchly a v praxi bezproblémový proces) sa klient kontaktuje do 3 dní na úrade príslušnom prechodnému pobytu klienta. A vôbec nerieši situáciu v prípade, ak sa dva úrady nedohodnú, dávajú si k tomuto úkonu síce písomný súhlas, ale je to len formalita, nezaregistrovala som ešte, že by niektorý nesúhlasil, naopak, toleruje sa čo sa dá, aby sa vyhovelo. Tak aspoň niečo, veď sme ľudia .

arrow
profile_image
MalinkaBoo
od 30. 3. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

0%
0    0
Nebyla hodnocena

Náhodou jsem narazila na téma a ráda bych ho oživila a upřesnila svou čerstvou zkušeností: Bydlím 200 km od trvalého bydliště, na úp jsem se nechala uvést rovnou k vedoucí, vysvětlila jsem jí situaci, že tady bydlím, že jsem tady v práci skončila a že mám tady práci zase domluvenou, za měsíc a kus...paní pochopila a zavolala na úp do mého trvalého bydliště, přetlumočila tamní paní vedoucí a společně se domluvili, že mi umožnují se zaregistrovat zde. Musela jsem jen přinést důkaz, že tady žiju(čestné prohlášení přítele, že u něj bydlím). A přenést si již vzniklou registraci z jednoho úp na jiný lze také, musíte mít pádné důvody(stěhuju se tam, protože mi tam přislíbili práci), mít nájemní smlouvu...a také to lze...je to jen o lidech, nenechat se odbýt...

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené