arrow
profile_image
Helmut
od 23. 10. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

S Aukrem jsem měla docela dobré zkušenosti, vlastně jen ty pozitivní. Nakupovala jsem přes něj pár let. Kolikrát zboží, které mi bylo zasláno ze zahraničí. Bylo to o tom, že ten prodávající nebyl podvodník. Jenže jsem nakonec narazila. Koupila jsem věc za několik tisíc a přišel mi padělek. Dopodrobna jsem přečetla pravidla na Aukru ohledně reklamace. Začala postupovat dle toho. Nejdříve kontaktovat prodávajícího, což bylo obtížné. Paní téměř neodpovídala a když odpověděla, trvala na svém, že je zboží pravé. Volala jsem jí na mobil uvedený na Aukru. Patřil úplně někomu jinému. Proto jsem případ předala Aukru. Paní z Aukra mi popsala, jak dál postupovat. Sama prodejci napsala, ale paní si trvala na svém. Takže pak mi přišly instrukce, jak postupovat dál. A z toho už se mi udělalo nevolno. Měla jsem podat trestní oznámení. To potom poslat Aukru, vyplnit kupu dalších formulářů, vše zdokumentovat. Když vše projde nějakou jejich kontrolou a vyhodnotí to jako oprávněnou stížnost, vyplatí mi pouze menší část peněz. Přesně si napamatuju, kolik to dělalo procent. Aukro se mnou dál nekomunikovalo. S Aukrem jsem skončila a začala prodejci vyhrožovat trestním oznámením. Dokonce jsem jí ho poslala na ukázku. Vymýšlela si, oháněla jsem se známostmi, paragrafy.... Po asi čtyřech měsících tahanic jsem dostala peníze zpět.

Mrzelo mě to, že se Aukro ukázalo v úplně v jiném světle, než jak má psáno v obchodních podmínkách. Až když jsem začala řešit spor, přišly mi od nich informace, které tam rozhodně nebyly. V obchodních podmínkách jsou neúplné a dají se krásně obejít...

arrow
profile_image
lenkam13
od 22. 9. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Promiň, ale...nenapadlo tě, že mobil mohl být rozbit po cestě nezodpovědným chováním přepravců? Internet je plný článků, diskuzí a videí o tom, jak přepravci dokážou s balíky zacházet...Mě jednou došla z aukra nefunkční elektronika, protože byla špatně zabezpečená v krabici proti pohybu. Prodejkyni jsem to napsala, uznala svoji chybu a poslala mi zpátky peníze mínus poštovné. Nenapadlo by mě, abych jí hned psala negativní komentář, myslím, že ses unáhlila a nedivím se, že se s tebou prodejce pak nechtěl bavit

Příště, až budeš podobné zboží kupovat, ujisti se u prodejce, že bude zboží dobře zabaleno a chráněno proti pohybu, vlhkosti apod. Balík by měl být zabezpečen tak, aby vydržel pád z 1 (či 2?už nevím) metru. Je taky dobré, pokud prodejce zboží před odesláním vyfotí či jinak zdokumentuje, aby v případě reklamace na poště doložil její stav před odesláním. Taky bych si pročetla podmínky reklamace, abys byla připravena, pokud by taková situace příště nastala...

Cituji Minnies: Nakupuji sice na Aukru občas, ale mám jen tu nejlepší zkušenost.

Řešila jsi něco přes Aukro, kde byl požadavek na vrácení peněz, nebo vymazání provize kvůli neprovedenému obchodu atd? Pokud ne, tak opravdu nechápu tvoji jistotu.

Cituji Minnies: Ale ty jsi dostala zboží přesně podle popisu, nižší hodnotu nemá.

Funkční a nefunkční mobil má stejnou hodnotu? Od kdy?
Jo a ještě jedna věc, jak víš jaký byl popis předmětu, co to tu proboha píšeš?

Cituji Minnies: o tom, že je zboží xy v nepořádku o to se ale už nestará payU nýbrž prodávající společně s kupujícím.

Aukro snad na každé stránce a v reklamách propaguje svou ochranu kupujícím. Ochráníme vás do 20 tisíc
+ viz pravidla, o PayU tu nikdo nepíše, nevím co to sem pleteš.

Cituji Minnies: Jak ty víš, že za porouchání může prodávající a ne nikdo jiný, hm?

Balík přišel zcela nepoškozen, v pořádku. Obal byl pevný.

Cituji Minnies: Jen se zřejmě cestou rozbilo, ale nemáš jistotu, kdo to zboží rozbil o to jde.

A ty tu jistotu očividně už máš, že? Víš, že problém způsobila pošta a né prodejce, který se navíc už od začátku celé transkace choval víc, než divně.

Kdybych věděla, že je Aukro takto spolehlivé, tak platím přes Visa kartu, kde garance mám mnohem, MNOHEM větší.

Sorry ale opravdu se někdy nestačím divím, co za nesmysli někdo dokáže v hlavě vyplodit.
Na nesmysli opravdu reagovat nadále nebudu. Vést nekonstruktivní debatu je stráta času a energie.
Pokud jsi mi schopna napsat něco plodného, na co mohu reagovat, tak klidně budu, ale toto opravdu ne.

Reaguji na Helmut: Právě o to jde, nakonec člověk dá více peněz na dokazování, než co získá, viz ode mě požadovaný soudní posudek na to, kdo mobil poškodil.

arrow
profile_image
Minnies
od 14. 8. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na aloki: Tak hlavně, že ty jsi tu ta nejchytřejší pod sluncem. Mobil se mohl poškodit i spadnutím, které se na balíku projevit nemusí. tak příště mysli, než budeš někoho urážet. Lidi se ti tu jen snaží pomoct a ty se tu chováš povýšeně a jako kdyby si spolkla rozum celého lidstva! Ani nevíš jak to vlastně celé vzniklo, ale prodejce hned očerňuješ. Přitom se mobil mohl rozbít i jinak, ale o tom ty nechceš vůbec slyšet. Chceš najít viníka ať to stojí co to stojí a jsi ochotná jít přes mrtvoly i kdyby jsi to měla hodit na někoho úplně nevinného. Neříkám, že je prodejce nevinný, ale tato možnost tu také je, ale ty jsi jí bohužel vůbec nepřipouštíš a viníka sis našla v podstatě bez důkazů..

Cituji lenkam13: Promiň, ale...nenapadlo tě, že mobil mohl být rozbit po cestě nezodpovědným chováním přepravců?

To se jí tu snažím celou dobu vysvětlit, ale slečna už má závěr hotový, byl pro prodejce i když na to nemá důkazy, to prostě nemá smysl někomu takovému vysvětlovat, když má svojí hlavu..

Cituji lenkam13: Nenapadlo by mě, abych jí hned psala negativní komentář, myslím, že ses unáhlila a nedivím se, že se s tebou prodejce pak nechtěl bavit

Přesně tak, ať žijí unáhlené komentáře...

arrow
profile_image
Helmut
od 23. 10. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Jo jo, sice píšou, že ochrání do 20 tisíc korun, ale už tam není zbytek informací, který člověk od nich obdrží, až když začne nějaký ten spor řešit. Má to tam spousty výjimek, podmínek a všeho možného. No a pak, jak píšeš, když mi poslali další postup k tomu, abych o nich dostala alespoň část peněz, strávila bych nad tím několik dní, abych se tím prohrabala...peníze by mě to rozhodně také nějaké stálo a výsledek nejistý, jelikož to musí projít ještě jejich komisí.

arrow
profile_image
Helmut
od 23. 10. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Minnies: Ale tady jde o přístup Aukra. V obchodních podmínkách opravdu ručí za prodejce, za hladký průběh prodeje. Ale, jak se něco stane, tak už nic řešit nechtějí. Mají tam nastavené všelijaké termíny, do jaké doby od prodeje máš kontaktovat prodejce, řešit to s ním, pak přes Aukro atd. Jenže pak zjistíš, když ti pošlou zbylé informace, že už v termínu vlastně nestihneš probrat se těmi věcmi, co po tobě pak s podáním trestního oznámení chtějí. Prostě se to snaží člověku tak otrávit, aby to sám vzdal.

Reaguji na Minnies:
Prosím tě, co to tu píšeš? Já se musím opravdu smát .
Už mi prosím tě nic nevysvětluj.

Jinak negativní komentář jsem udělila 10 den po zaplacení zboží, kdy prodejce ještě nic neposlal a ani neodepisoval na maily. V aukci měl, že mobil pošle do druhého dne.
Ihned po obdržení balíčku jsem jeho komentář smazala a těd má 100% pozitivních komentářů i když mě okradl.

Cituji Minnies: Lidi se ti tu jen snaží pomoct

Omyl!! Mě s tím už nikdo nepomůže, věc je vyřešena. Já se tu lidi jen snažím varovat, aby si nebyli jistí tím, že dostanou při nezdařené transkaci náhradu slibovanou Aukrem a také upozornuji na to, že i člověk se 100% pozitivními komentáři může mít za sebou více podvodů.

Reaguji na Helmut: Na DHgate jsem také měla problémy, sem tam se prostě při hodně transakcí nějaké vyskytnout, ale to jednání bylo totálně o ničem jiném. Peníze jsem měla od začátku sporu z Číny na učte do 14 dnů. Né od vyřešení sporu, ale podání!! To je totálně jiný přístup, ale ono se to dřív či později na Aukro provalí a lidé zjistí, jak je to s tou jejich ochranou. A upřímně doufám, že je zde v ČR nahradí Ebay.

arrow
profile_image
Minnies
od 14. 8. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji aloki: Omyl! Mě s tím už nikdo nepomůže, věc je vyřešena.

Tak proč tu o tom píšeš. Tohle jsou deníčky ne žádné informační tabule typu pozor na zloděje. Doporučuji si toto prostudovat https://www.omlazeni.cz/co-jsou-to-113-389494-0.htm l

Tímto diskuzi končím nemá smysl reagovat na někoho, kdo rady slyšet nechce a pomoci také ne.. je to ztráta času.. a tobě jen přeji aby to dopadlo nakonec dobře..

arrow
profile_image
lenkam13
od 22. 9. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji aloki: Sorry ale opravdu se někdy nestačím divím, co za nesmysli někdo dokáže v hlavě vyplodit.Na nesmysli opravdu reagovat nadále nebudu. Vést nekonstruktivní debatu je stráta času a energie. Pokud jsi mi schopna napsat něco plodného, na co mohu reagovat, tak klidně budu, ale toto opravdu ne.

Nestačím se divit, co tady čtu...

Ještě bych ráda podotkla a ber, že se ti snažím poradit a dát ti na věc druhý pohled...že Aukro nemůže vědět, kdy bylo zboží poškozeno. Jak má vědět, jestli mobil fungoval před odesláním, jestli ho rozbil přepravce nebo jestli si ho nerozbila ty, abys mohla vymáhat peníze? Vem si kolik podobných stížností musí denně řešit... A kdyby měli každému vyplácet částku jen proto, že zákazník tvrdí, že chyba je na prodejci... Taky ti mohl mobil spadnout a ty sis mohla říct, že to hodíš na prodejce a zkusíš z Aukra vyždímat peníze... I takových podvodníků je. Dokázat, kdo způsobil škodu je v takovém případě opravdu velmi obtížné. Myslím, že dokumentace funkčnosti zboží před odesláním, které jsem ti radila, je víc než rozumná věc.

Reaguji na lenkam13: To mě napadlo, ale balík byl pevný a malý, mobil ještě obalený v bubliknové foii a nebyl tam prostor k pohybu. A opravdu prodejce se solidně nechoval od začátku, vždyt ani nevím o koho jde? Žádala jsem ho at se aspon představí, on tak neučinil. Účet udajně nebyl jeho, ale on mi napsla, že je snad normální, že jeden účet využívá více lidí. A prostě jedna výmluva za druhou.

Na aurku jsem kupovala elektroniku vícekrát, dokonce se mi stalo, že mi omylem prodejce poslal zboží jen tak, bez dobírky, prostě se spletl a já mu zaplatila na účet. Pokud se člověk chová poctivě, tak já k němu také. Ale tento prodejce je podvodník, to vím s jistotou. Ale jak už psala Helmut, více než ten podvodník mě zarazila reakce Aukra. Naivně jsem si myslela, že nabízí stejnou ochranu, jako jiné zahraniční servery.

arrow
profile_image
lenkam13
od 22. 9. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji aloki: balík byl pevný a malý, mobil ještě obalený v bubliknové foii

Já si právě nejsem jistá, jestli toto balení stačilo...Několikrát jsem dostala z Aukra objednanou elektroniku zabalenou do velké krabice, ač šlo o malé zboží, důkladně vystlané velkou vrstvou měkkého materiálu...Jestli byl mobil v krabičce pouze v bublinkové folii, náraz ho mohl tak i tak poškodit.

Taky si pořád myslím, že prodejce se nechoval nijak zvláštně... Taky by mě zarazilo, pokud by po mě chtěl kupující moji totožnost, když věděl, že nakupuje z webu, kde jsou prodejci přihlášení pod přezdívkami...

To už se asi nedozvíme, jak to bylo. Snad ti příští obchody vyjdou v pořádku

Reaguji na Minnies:
Ano je to varování, ale zároven výlev srdce, nad zklamáním z Aukra. To snad v podmínkách je, nebo ne? Nevím, nečetla jsem je, přiznávám se, je už pozde.

Reaguji na lenkam13:
Zkušenost není přenosná, i když je zde dobře popsána, ale vím s jistotou, že prodejce je podvodník. To člověk prostě pozná z komunikace. Když napíši prodejci, který mě má dlouhé dny někde, nereaguje ani na spor, ani na negativní komentář, ani na emaily, a pak se uráčí poslat to, co má, a já mu napíši, že něco není v pořádku, tak se to minimálně snaží řešit slušně a ne hned mi psát sprosté emaily.

Děkuji za radu, ale zas ty pochop mě, že jediný pocit, který já mám z Aukra je ten, že za nic ve skutečnosti neručí a nakupování tam je jako nakupování kdekoliv jinde na internetovém bazaru. A možná ještě nebezpečnější s ohledem na to, že jsem je žádala o negativní obnovení komentáře, nebo umožnění nového. Prý nemají přístup. Jak to? Sama vyvíjím internetové projekty a tam vím, že je možné změnit každou čárku a tečku.

Mám z nich dojem, že dávají sliby, které se už předem rozhodli neplnit. Jednoduše, já osobně této firmě nevěřím.

Cituji lenkam13: Taky by mě zarazilo, pokud by po mě chtěl kupující moji totožnost, když věděl, že nakupuje z webu, kde jsou prodejci přihlášení pod přezdívkami

To ano, ale když je mezi dvěma subjekty uskutečněna transkace, tak mají přístup i k telefonu i ke jménu a bydlišti. Jenže účet byl na ženu a mě psal muž, který se ani v mailu nepodepsal. Já jsem po něm totožnost nechtěla, jen jsem ho žádala, at se laskavě představí, že ani nevím, s kým komunikuji (a to až po tom, co se mnou dlouhé dny nekomunikoval a pak poslal nefunkční mobil). To snad v pořádku je, nebo ne? Já koupila předmět přeci od XY, ne od XX a to mě zaraží. A kdyby šlo jen o jednu věc, ale bylo toho více překvapivého, jak jsem psalal v úvodu. Já předmět koupila a zaplatila, z prodejcovo strany to byla jedna podivnost, za druhou.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené