Přejídáte se? Riskujete zdravotní potíže

Časté přejídání není úhlavním nepřítelem pouze pro vaši postavu, ale také pro vaše zdraví!

Asi všichni známe ty chvíle, kdy doma či v restauraci spořádáme posledních pár soust, která nám zbývají na talíři, přestože už se už dávno cítíme sytí. Když k tomu dojde jednou za čas, skončí to pouze nevolností, která za chvíli přejde. 

Nicméně pokud se přejídání pravidelně opakuje, může vést k nadváze nebo dokonce obezitě, kterou často provází vysoký krevní tlak, cukrovka nebo nějaký typ kardiovaskulárního onemocnění.

Jak poznat, že se přejídáte? 

Základní krok vedoucí k tomu, že se vám podaří vyřešit problém s přejídáním, spočívá v tom, že si přiznáte, že ho vůbec máte. Spousta lidí se totiž při jídle nepozoruje a v důsledku si mnohdy ani neuvědomuje, že toho sní mnohem více, než ve skutečnosti potřebuje. 

O tom, zda to s jídlem přeháníte nebo ne, se můžete spolehlivě přesvědčit pomocí jednoduché tabulky, do které si budete zapisovat vše, co během dne sníte. 

Jelikož žijeme v dost uspěchané kultuře, často se nám může stát, že úplně zapomeneme na to, co jsme vlastně během celého dne jedli. Proto si s sebou jeden den zkuste nosit nějaký sešit, kam si okamžitě zapíšete každé jídlo, které sníte, včetně jeho množství. 

Nezáleží na tom, zda jej budete uvádět v gramech, kilojoulech nebo kaloriích, jde jen o to, abyste si udělali hrubou představu. 

Ideální bude, když si ke každému jídlu také uděláte poznámku o tom, co vás k němu přimělo, tedy jestli vás přepadl hlad, chutě nebo nával stresu, který jste se snažili “zaplácnout”. Právě stres a další negativní pocity totiž bývají jednou z hlavních příčin přejídání

Rozhodně to však neplatí pro každý případ, často se se totiž může jednat pouze o následek nepravidelného či špatného stravovacího režimu. 

img

Jak přejídání zabránit? 

Pokud chcete s přejídáním definitivně skoncovat, měli byste se v první řadě naučit jíst v pravidelných intervalech a hlavně pomalu. Chvíli trvá, než žaludek odešle mozku signál, že je plný. Pokud si tedy s jídlem budete dávat načas, budete se cítit sytí, a tak se jen tak nepřejíte - pokud ovšem zavčas přestanete. 

Jestliže už se přejídání na vaší figuře stihlo projevit, mohla by vám pomoci proteinová dieta. Tak jako každá nízkosacharidová redukční dieta je založená na stravování s omezeným množstvím cukrů. 

img

 Avšak s KetoFit.cz je postup mnohem jednodušší, jelikož máte jídla již připravena, a tak si s jídelníčkem nemusíte dělat žádné velké starosti. 



Komentáře

Žakuja
Už se tři roky držím a nepřejídám se. Začátek byl těžký, ale po měsíci si člověk zvykne a je mu pak líp
NAPSAT KOMENTÁŘ Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Pouze Vám na ní zašleme ověřovací zprávu.
(Váš komentář se zobrazí až po ověření Vaší e-mailové adresy.)

Jméno


Email


Komentář
:-) ;) ;) ;) :-( :-)   text tučně text kurzívou podtržený text pěkný odkaz YouTube video


Pošlete mi oznámení o dalších komentářích.
Zde se můžete Zaregistrovat (bez zaslání komentáře), případně Přihlásit

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.




NOVÉ
Meditace není ezo

Meditace není ezo

Životní styl

Potřebujete se ráno nastartovat, naladit na pozitivní vlnu nebo se naučit koncentrovat? Ke zklidnění či naopak nastartování nemusíte dělat zdlouhavé meditační seance, věnovat se ráno hodinovému cvičení jógy či provozovat několik desítek minut trvající kontemplace u šálku čaje. Efektivní může být i jednoduchá meditace z postele, které věnujete pár minut.

ABSOLUTNÍ HIT TIPY A TRIKY DOPORUČUJEME
Šmejdi chtějí vydělávat na koronaviru

Šmejdi chtějí vydělávat na koronaviru

Životní styl

Nahlaste prosím všechny podezřelé inzeráty, tedy ty, které nabízejí respirátory a roušky, případně dezinfekční gely.



TIPY A TRIKY
Jak na sluncem unavenou pokožku

Jak na sluncem unavenou pokožku

Kosmetika

Teplé počasí, slunění se na pláži a koupání v moři... Léto dělá s lidskou psychikou divy, jenže naše tělo volá naopak o pomoc. Nepodceňujte v létě kosmetickou péči – na pláži ani doma.