3 tipy k lepšímu spánku

Průměrný člověk stráví spánkem až jednu třetinu života. A aby to byl čas strávený kvalitně, je potřeba tomu v některých případech trošku pomoci. Řadíte-li se mezi spáče, kterým zdlouhavé usínání nebo noční buzení nic neříká, máte vyhráno, ovšem pokud patříte do té druhé skupiny, inspirujte se v našem článku, jak docílit lepšího spánku a konečně si pořádně odpočinout.

img

Základy spánkové hygieny

První tip je velice prostý ? dodržování spánkové hygieny. Pod pojem spánková hygiena patří různé činnosti, díky kterým rychleji usnete, spánek bude dlouhý, hluboký a kvalitní bez zbytečného přerušování. Co pro to tedy musíme udělat?

  • Kupte si pořádnou matraci a lůžkoviny - studená paměťová pěna poskytne oporu celému pohybovému aparátu, zamezí bolestem zad, a navíc odvádí nadbytečné teplo. Anatomicky tvarovaný polštář zase podpoří správnou polohu krční páteře, díky čemuž se ráno probudíte svěží a bez bolesti za krkem.
  • Dejte si lehkou večeři. Těžká, mastná a vysoce kalorická jídla nejprve dodají před spánkem příliš mnoho energie, nicméně jejich zdlouhavé a náročné trávení si během spánku vezme energie ještě víc. Výsledkem je zdlouhavé usínání a pocit ospalosti i po prospané noci.
  • Nekuřte, nepijte a neužívejte žádné další návykové látky.
  • Vyvětrejte. Čerstvý vzduch pomůže rychleji usnout a díky vhodné teplotě se ve spánku nebude tělo zbytečně přehřívat. Ideální teplota ke spánku se pohybuje mezi 16-20 °C. Choďte spát ve stejný čas, ráno se buďte ve stejnou dobu. Správně nastavený biorytmus je mimo jiné důležitý pro přechod mezi jednotlivými fázemi spánku.
  • Omezte působení modrého světla. Vydávají ho veškeré obrazovky, ať už se jedná o monitor počítače, televizi nebo displej mobilního telefonu. Modré světlo brání v produkci spánkového hormonu.
img

Zázrak jménem CBD

Dalším zajímavým pomocníkem při zkvalitnění spánku může být CBD neboli kanabidiol. Jedná se o látku obsaženou v rostlinách konopí, která má celou řadu příznivých účinků na organismus. Kromě jiného také uklidňuje nejen fyzicky, ale i psychicky a pomáhá při usínání i při spánkových poruchách.

CBD lze užívat v různých formách. Může se jednat o CBD oleje na uklidnění, různé kapsle, květy, liquidy nebo třeba potraviny. Všechny tyto doplňky se zpravidla užívají dlouhodobě a jejich efekt přichází postupně.

Světelná terapie

Zatímco modré světlo bychom měli před spaním úplně omezit, červená barva ze světelného spektra naopak na spánek působí pozitivně. Vlnové délky červeného světla působící na sítnici oka totiž vysílají do mozku signál, že se stmívá, a dochází k produkci melatoninu, tedy spánkového hormonu.

Když mluvíme o sítnici oka, není to však úplně přesné - červené světlo totiž z umělých zdrojů dodáváme pouze přes speciální brýle nebo zavřená oční víčka. Tímto zdrojem mohou být různé panely nebo třeba masky. Účinky terapie červeným světlem nejsou omezeny jen na spánek, využití je mnohem širší; červené světlo zpomaluje stárnutí nebo pomáhá při bolestech svalů a kloubů.   



Komentáře

NAPSAT KOMENTÁŘ Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Pouze Vám na ní zašleme ověřovací zprávu.
(Váš komentář se zobrazí až po ověření Vaší e-mailové adresy.)

Jméno


Email


Komentář
:-) ;) ;) ;) :-( :-)   text tučně text kurzívou podtržený text pěkný odkaz YouTube video


Pošlete mi oznámení o dalších komentářích.
Zde se můžete Zaregistrovat (bez zaslání komentáře), případně Přihlásit

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.




NOVÉ
Dobře zařízená domácnost vám ušetří mnoho starostí

Dobře zařízená domácnost vám ušetří mnoho starostí

Životní styl komerční článek

V každé domácnosti je nezbytné vyčlenit určitý čas úklidu a běžné provozní údržbě. Zpravidla nejde o čas, který by si jednotliví členové domácnosti příliš užívali, jde spíše o ?nutné zlo?. Naštěstí existují způsoby, jak množství času i peněz, které musíte provozu své domácnosti věnovat, výrazně snížit.

DOPORUČUJEME
K moři 2020 s úsměvem na tváři navzdory koronaviru

K moři 2020 s úsměvem na tváři navzdory koronaviru

Životní styl

Mnozí si nejspíš doteď pamatují neuvážené výroky o tom, že kvůli koronaviru se letos k moři nepodíváme. Později média přišla s tím, že budeme moct jedině do Chorvatska, nebo třeba že na plážích v Řecku nás čekají plexiskla. Z Itálie média udělala masový hrob. Na dovolenou by tam jel jedině šílenec! Jaká je skutečnost?



DOPORUČUJEME
Mindfulness a další zbraně proti pandemii, neštěstí a stresu

Mindfulness a další zbraně proti pandemii, neštěstí a stresu

Životní styl

Máme kapacitu a výbavu zvládat stres, který nám běžný život přináší, přesto můžeme mít občas pocit, že se nám hroutí svět. Navíc za současné situace je stres ještě umocněn a zoufalství začínají propadat i ti, kteří byli vždycky nad věcí. Jak stresu čelit a nezbláznit se z toho, co se kolem nás se děje?